tisdag 13 december 2011

Spårskogen, babysim o Thailand

I söndags åkte Jackie o jag till Kvarn tillsammans med Jenny, Gaj o Robban. Tyckte verkligen att det var på tiden för ett ordentligt spår i en ordentlig skog! Jackie instämde ljudligt i bilen när vi närmade oss skogen ;-)

Solen sken, den varma chokladen smakade bra o kakorna ännu bättre. Spåren gick kalasfint, trots att både Jenny o jag snurrat lite när vi gått ut dom. Antingen har vi duktiga spårhundar eller så har de vant sej vid våra dumheter ;-)
Sämre 3:e advent har man ju haft!

Idag var det sista gången på babysimmet, men nästa grupp startar redan v2 igen. Niklas är en riktig liten fisk, sprattlar o plaskar mest hela tiden ;-)

Idag åkte brorsan o hans kompisar till Thailand för 3 veckors öluff i norra delen. Nä jag är inte ett dugg avundsjuk! Det är ju bara sol (man bränner sej bara), varmt (vem vill svettas hela tiden lixom?), varma turkosa hav (hajar o dödsmaneter, salt är det oxå om man skulle råka få lite i munnen), god mat (vi har Thai-restauranger i Sverige oxå) o billigt (vaddå billigt? Biljetten dit o övernattning då? Billigare med en utflykt till Ullared). Inte ett dugg avundsjuk, inte alls.....

3 kommentarer:

Johanna Nilsson sa...

Går inte att fira advent bättre, enligt mig;) Vet du vilken storlek du har i spårselen? Tänkte eftersom du har samma modell som vi, jag köpte en 6:a men är rädd att den ska bli för liten vid huvudet. Nu vet jag ju inte hur stor Jackie är men ialla fall;)

//Johanna & Leia

Jeanette, Sly och Maya sa...

Vilken bra dag! Hoppas att det här blir en träningsvänlig vinter, vore inte hel fel ;-) Kram från oss

Hella sa...

Duktiga spårhundar skulle jag gissa på! ;)

Kikar in när med jämna mellanrum, spännande och rolig läsning!

Jättefint julkort i inlägget ovan, god jul till er i efterskott!

/ Helena, Mandie och Martie.