söndag 10 juni 2012

Debuten i lydnadsklass 2

Idag gjorde vi debut i lydnadsklass 2, på Finspångs brukshundklubb. Uppladdningen var verkligen “sådär” då vi hyrt ut vårt hus hela helgen och har bott i kappsäck ett par dygn. Men man måste träna på att tävla oxå, och med den inställningen åkte vi iväg.

Kom fram 3 minuter före samling (3min är ju faktiskt 3min, jättelång tid ju), det var bara att anmäla sej, gå o kissa och sen delta i lottningen.

Eliten hade precis avslutat när lottningen för resterande klasser genomfördes.

Samtliga platsligg genomfördes efter varandra, och det är oerhört effektivt måste jag säga!

Jackie kändes lite loj när vi gick in för platsligg, o det gör ju ingenting, för då ligger hon tungt o stabilt på platsen Blinkar 

Sen blev det en stunds väntan i bilen medan ekipagen i Lk3 körde, och sen var det dags för oss i Lk2. Den där väntan i bilen gjorde sitt, det var en helt annan hund som följde med till planen den här gången jämfört med inför platsen Skrattar

Såhär såg det ut när vi var klara:

Platsliggande: 9 sent lägg (hon var loj och hade inte bråttom ner)
Fritt följ: 10 (Jag säger bara WOW, vilken känsla!!)
Läggande: 0 lägger sig ej (men ett jäkligt snyggt ställande blev det)
Inkallande: 10 bra! (håller med)
Rutan: 10 (underbart!)
Apportering: 7 slarvigt upptag, tuggar (hon var tvungen att dribbla med apporten innan hon tog den, och sen tuggade hon flera gånger, ajja bajja!)
Fritt hopp: 9 dk (jag trodde inte att hon skulle sätta sej vid uthoppet, så jag hann säga sitt två gånger)
Fjärrdirigering: 8,5 dk (vid sista sitt-skiftet fick jag ge kommando två gånger)
Helhetsintryck: 9 väl genomfört, bra samarbete

Summa 174poäng, förstapris och en andra placering

Åhh jag är såå nöjd!! Fatta, 10poäng på fria följet?!? Det händer ju bara inte! så jäkla kul! Jag hörde ju applåder när jag klappade om henne efter att vi avslutat fria följet, men inte i min vildaste fantasi kunde jag tänka mej att de applåderade för att vi fick 10poäng utan för att publiken var trevlig o applåderade efter varje avslutat moment.

581287_10151794832860117_120986655_n[1]Rött hjärta Min älskade bästa vän Rött hjärta

Självklart var vi ju tvungna att köra förbi McDonalds innan vi åkte hem, så Jackie fick sin förstapris-cheeseburgare Ler

4 kommentarer:

Johanna & Leia sa...

Wow vilka 10 poängare! Måste kännas görbra! :)

Anna&Veto sa...

Härligt Nina, så jäkla kul!!
Grattis =)

Jenny sa...

Massa grattis! Skitkul, Nina. Vilka poang!! Braaaaaa

Jeanette, Sly och Maya sa...

Helt underbart att läsa ditt inlägg!!! STORT GRATTIS!!! Njut!!! Visste att det skulle gå KANON!!! Många kramar från oss!