söndag 10 februari 2013

Piggelinis

Jag tror Jackie har blivit utbytt.. mot ja-jag-vet-inte-vad.. nåt högtempererat ialf. Jag har väl tyckt att hon varit rätt så på alerten tidigare när vi tränat, ialf till en början, men nu.. jisses jag tror hon blivit helt galen!

Ett par gånger har vi varit o tränat i en inomhushall med några kompisar från klubben. Min tanke har varit att starta lite lugnt o försiktigt eftersom vi typ inte gjort nåt ordentligt sen typ i somras.. Har vi varit överens om detta? Nä inte direkt.. Det ska studsas, nästintill ljudas o viljan bara lyser ur ögonen på henne så fort det vankas jobb.. Jättekul!

 

528767_10152475741265117_1597383434_n[1]Lydnadshundar på rad

Visserligen blir det mesta väldigt snabb o fel, men det känns så skönt i hjärtat att se henne sånhär i jämförelse med hur hon varit under föregående år. Kan avsaknaden av hormoner verkligen göra så att de blir så här.. tokiga? Ska bli spännande att se om det håller i sig eller om det bara är just nu när vi börjat smyga igång lite igen (nyhetens behag?).

I fredags träffade jag o Jackie Jeanette o hennes fina BC-flickor ute i Hornstäve ridhus, dags att träna lite (går ju typ 1år mellan varven känns det som). Även den här gången tänkte jag att vi bara skulle göra lite basicgrejor, men jag blev ju totalt överkörd igen.

Vi fick superbra tips o coaching från Jeanette, och dessa ska vi definitivt ta till oss och börja jobba med/efter. Jackie sprudlade av glädje och energi, och jag tyckte att det mesta hon gjorde var med tryck i Tummen upp

Jaja, det går inte att jämföra med en BC eller malligator, men jag tyckte ialf att det kändes som jäklar-anamma-tryck Blinkar

Det kan bli bra det här om det håller i sig o matten hänger på Blinkar

IMG_4120Finaste tjejen Rött hjärta

3 kommentarer:

Anna&V sa...

Jaa hon är verkligen på hugget <3

Jeanette, Sly & Maya sa...

Tack för sist! :-) Vi har ju alltid sagt att hon är modell "porsche-rottis" ;-) & nu har hon helt klart lagt in en växel till :-) Det kommer bli hur bra som helst! Kram!

Hella sa...

Vad roligt det låter, en racer rottis! Fina Jackie! :)

Hoppas allt är bra med er!