fredag 6 februari 2009

Första veckan avklarad

Så var första veckan med nya karriären avklarad.. hur ska man sammanfatta den? Intensiv, rolig, virrig men mycket nyttig =) Har ju som bekant fått en tjänst på ortopeden här hemma på lasarettet och trivs redan jättebra! Det är en avdelning med struktur och fasta rutiner, alla vet vad som ska göras och när. Mycket planering, och planering som följs.. me like =) De som jobbar där är kanoners allihopa och jag känner att jag kommer trivas mycket bra =) Ska bara landa i själva jobbet oxå =)

Klas jobbar i arresten inatt, så jag o Maestro ligger just nu o trängs i soffan o tittar på Let's Dance.. vet inte vem som är min favorit i år, jag har ju alltid diggat dansaren Tobias Karlsson (som dansat med Arja, Sahlene o Mat-Tina) men jag är väl sådär förtjust i Elisabeth.. man måste ju hålla på själva paret, kan ju inte bara hålla på den ena =)
Lokal-patriotisk måste man ju va, så favoriten får bli Magnus helt enkelt, och hans danspartner Annika Sjöö =) O sen Tobbe på andra plats då =)

Jackie har fått en del hjärngympa under kvällen.. plockade sönder några Frolic's o kastade ut i snön, och det höll henne sysselsatt några minuter =) Det blev inte så många bitar för man ska ju va lite försiktig med nosen när det är kallt på backen, inte så bra att snosa in kall luft =/ men hon for runt ute på våran gräsplatt i snön o letade godis =)
Sen brottades hon en sväng Dog Pyramid:en som jag köpte på Stora Sthlm och ligger nu o görsover =)

Imorrn är det lördag och det ska bli skönt med sovmorgon =)

Morgan Alling är nog en favorit oxå nu när jag får tänka efter....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du trivs på ditt nya jobb! krama de 4-benta ifrån oss:-)