fredag 20 maj 2011

Så tokigt det kan bli ibland

Halva dagen har spenderats i ryggläge i solen, lagom fredagsnöje om du frågar mej. Sen gick solen i moln en stund och jag passade på att ta in gardinerna som hängt på tork under dagen. Passade på att kolla lite dator när jag ändå var inne, och upptäckte till min förvåning att jag och Jackie skulle tävla om 3 timmar, i Kumla!! Jag hade visst fått för mej att det var nästa fredag, inte idag.. snacka om att man blir både veckovill o snurrig av att gå hemma o lata sej! Ler med tungan ute

Det var bara att slänga på sej lite kläder och rafsa ihop de grejor som behövde vara med och bege sej norröver! Lagom förberedda o allt, inte tränat ett endaste lydnadspass sen i söndags.. Jaja det får bära eller brista helt enkelt.

Såklart var det totalstopp vid Stora Forsa, så där fick vi glatt sitta i kö o lyssna på radio en stund innan trafiken leddes om via några grusvägar.

Var framme ca 30min innan samling, så vi hann lagom med en rastnings- och spaningsrunda innan lottningen började och direkt efter var det dags för platsligg.

Jag vet inte om det var den totala överraskningen som gjorde det, eller att vi har vilat oss i form den här veckan, men det gick faktiskt strålande bra idag!

Platsliggande: 8,5 (seg ned, nosar, flyttar sig)
Tandvisning: 10
Linförighet: 8 (vpf, tränger vid sväng, vpb, ss)
Läggande: 8,5 (ngt sakta ner)
Inkallande: 10
Ställande: 8,5 (ngt steg)
Apportering: 8 (omtag)
Hopp över hinder: 10
Helhetsintryck: 9
Summa 177poäng, placering 1 (5)
Domare Anders Rahm

Nu är vi hemma igen och kan fortsätta med fredagen som det var tänkt Rullar runt på golvet och skrattar

3 kommentarer:

Noomi sa...

GRATTIS, vad roligt!!
Kram

Jeanette, Sly och Maya sa...

STORT GRATTIS!!! Vila sig i form är kanske inte helt fel;) Även om jag tror att era grunder sitter där de ska:) Kram från oss

Marlene sa...

Wow det var inte illa för en "impulstävling"! Snacka om att vara bra genomtränad :) Grattis!