söndag 15 januari 2012

Nytt år

God fortsättning på er!
Dagarna och veckorna bara rullar på i en faslig fart, o det här med bloggande kommer långt ner på prioriteringslistan måste jag erkänna!

Hur som helst, idag var Jackie o jag uppe på klubben efter förra veckors frånvaro. Det snöade lite lätt o dessutom hade vi sällskap av Lotta, Biffen & Tuva.

Hade inga jättekrav idag utan åkte med inställningen att vi mest skulle ha kul o göra roliga moment.

Satte upp en ruta och placerade ut tennisboll i den o skickade Jackie från alla möjliga håll o avstånd. Hennes förväntan på rutan var hög, hon stannade inte en enda gång innan rutan eller vid främre högra konan idag! Nu hoppas vi att det verkligen är poletten som ramlat ner så att vi kan börja sluta svära över rutjäveln ;-)

Tränade framförgående oxå, med fokus fram (dvs inte vända runt mot mej i halten). Fokuset fram i själva gåendet är det inga problem med, hon springer ut i kopplets längd direkt och håller samma drag längs hela sträckan. Hon stannar direkt på kommandot men halvsekunden senare har hon hunnit vända runt mot mej (inte 180grader, men hon vänder en del av framkroppen mot mej, svårt att förklara). Jag vill att hon bara ska frysa till i halten, inte vända o vänta på nästa kommando eller varsågod.. Bara att nöta vidare!

Annars då? Jo jag har börjat surfa runt på resesajter.. Har fått resfeber o blivit helt sjuk! Jag smittas oerhört lätt av reseviruset tyvärr =/
Hade man haft ett pengaträd eller guldbyxor så hade det ju inte varit några problem, bara packa väskan o dra r andan faller på =)
Jag skyller på bror min som kom hem för en dryg vecka sen från 3veckors semester i Thailand.. Han var inte ett dugg brun o de hade inte haft det ett dugg skönt...

Bara att börja spara med andra ord ;-) Vem kan tänka sej att ställa upp som hundvakt? Kattvakt? Husvakt?

Inga kommentarer: