torsdag 19 april 2012

Full rulle, I like!

Ja det kan man verkligen säga att det är just nu.. mycket tid går åt på hemmaplanen, av förklarliga skäl när man har en liten knatte på 9mån o ett stort hus med trädgård som behöver tas om hand Blinkar

IMG_3659
Jackie ser lika road ut som Niklas när kameran kommer fram

Det är även mkt pyssel på bruksan, har nog blivit ännu mer engagerad nu än när jag satt med i styrelsen, men det är ju så roligt och jag kan inte låta bli Blinkar Vi har ju inofficiell utställning 1a maj (as usual), med drive-in lydnad, agility och rallylydnad. Det är mkt pyssel o planering inför och runt detta som tar mkt tid, mejl som skickas, dokument som ska skrivas, telefonsamtal som ska ringas osv osv.

Dessutom har Jenny o jag dragit igång träningstävlingar i lydnad/bruks sista tisdagen varje månad, och det blev en succé direkt med 13 (!) startande, vilket vi inte alls hade en tanke om när vi började spåna om detta.


Ute o röjer i trädgården

Sen går vi ju tävlingssekreterarutbildning i Söderköping, så en del farande dit har det blivit på sista tiden. Igår kväll skrev vi teoretiskt prov som jag hoppas att vi klarar, för isåfall är det bara det praktiska provet kvar.

Klubben har även blivit inbjudna till Ica Maxi under 2 dagar i mitten på maj då de firar nåt jubileum. Vi ska försöka iordningsställa ett bord/monter där under dessa dagar, bjuda på lite fika o prata och dela ut info om vår verksamhet. O såklart ska vi försöka få ihop lite uppvisningar i våra olika hundgrenar under dessa dagar… behöver jag säga att även detta tar en del tid o energi? Jag hittade ett info-blad på klubben för ett tag sen o insåg att det borde förnyas, rejält! Så det styr jag oxå med just nu Ler med tungan ute

Förutom allt det här så tränas det ju en hel del oxå, det roligaste av allt! Vi har en gång kvar på blodspårsberikningskursen och nu på måndag börjar tävlingslydnadskursen för Ditte. Ska bli spännande att gå kurs för henne o få lite nya idéer o inputs, o träffa likasinnade nördar haha Skrattar. Jag hoppas att vi kan få lite verktyg för hur vi skulle kunna börja med vittringsapporteringen, för den känner jag att jag vill börja med snart men jag har inte riktigt bestämt vilken metod vi ska prova eller hur vi ska tänka. O mkt attitydsträning, både för matte o vovve vill jag ha! Även om hunden har en glad o laddad attityd så kan ju vi som förare förstöra den genom att själva ha en sämre attityd (blir väldigt tydligt på tävling) Generad

IMG_2208
Såhär kan det se ut om man vänder bort uppmärksamheten 5min.. vart tog han vägen?

Jag hoppas att vi ska bli redo för Lk2 till sommaren o att vi kommer ut på nån tävling innan högsommarvärmen slår till o sätter käppar i hjulet.

Annars så har vi ju redan en tävling inplanerad framöver, i rallylydnad! Ja jag föll för grupptrycket även denna gång, men det ska bli spännande! Det kanske vore läge att även där börja titta på vad som ingår i nybörjarklassen, det bästa vore ju om man kunde lära sej de där skyltarna utantill tills det är dags. Man kan ju lixom inte fråga sej igenom hela banan när det väl är dags Blinkar Så där måste vi, ialf matte, lägga lite krut. Själva rörelserna/momenten är nog inget problem, så mkt lydnad som vi ända tränat genom åren så borde vi ha en hel del gratis. Det är bara koordinationen som ska stämma, ett annat tänk än ett lydnadsprogram. Men herregud, du får ju prata o uppmuntra din hund genom hela banan, det kan ju inte bli annat än bra då tänker jag Skrattar

Det är väl tur att man fortfarande är mammaledig, hade jag jobbat heltid (vilket jag egentligen brukar göra) så hade jag väl inte hunnit/orkat med ens hälften av allt som händer just nu. Fast helt mammaledig är jag ju inte, jag har ju faktiskt några arbetspass inbokade lite här o där oxå, för att dryga ut plånboken lite o spara dagar..

Nä nu är det dags att sätta fart här, jag ser på Jackie just nu att lille putte förmodligen håller på att leka trädgårdsmästare inne i vardagsrummet…..

IMG_2187

Inga kommentarer: