fredag 13 april 2012

Mentaltest

I måndags, annandag påsk, var Jackie och jag på Mjölby brukshundklubb och gjorde mentaltest. Vi hade tiggt till oss en plats av Caroline Jonsson/Lakita’s kennel som anordnat MT till en av sina kullar.

Jackie fick ihop 426poäng, men tyvärr fick vi en 2:a på skotten idag, så mentaltestet blev inte godkänt. Men det gör inte så mkt tycker jag, det är ju alla de där bitarna innan skotten som säger vad Jackie är för en individ och hur hon reagerar/agerar på olika stimuli. Skotten kan man träna vid sidan om, men man kan aldrig bygga upp de andra momenten igen o få en rättvis bild. Jag tror även att jag påverkade henne en hel del när det var dags för skotten, för skotten är nåt som jag nojjat över ett bra tag och det är väl klart hon kände att jag inte var helt bekväm med situationen.. Men nog om det, inget att gräma sej över alls, hon gjorde alla andra momenten klockrent och jag är så stolt över min fröken =)

Här kommer filmerna från dagen, som Jenny filmade:

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag hade tänkt att erbjuda att vi kan vara på våran klubb (valdemarsviks BK) då kan jag hjälpa till mer och känna mig mer involverad.. men det beror på hur många personer vi blir och i vilken årstid, då vi inte har så stor klubblokal. Eran är nog större.

Men vi får se om det blir något först! :)

Hella sa...

Härliga filmer, alltid roligt att titta på. Jackie verkar vara en sådan härlig, glad och framåt hund! :)

Håller med, skott är faktiskt något man kan träna på.

Trevlig helg!