söndag 25 november 2012

Tävlingssekreterare rallylydnad

Då var det klart, har fått hem mitt bevis på att jag nu är tävlingssekreterare i rallylydnad.  Så nu kan jag bocka av 2 utbildningar för detta året, samtliga som tävlingssekreterare.

Förra veckan var jag i Ullared o besökte det gula varuhuset Ge-kås. O som vanligt fylldes hela vagnen både på höjden o bredden med diverse prylar. Inte så svårt visserligen, börjar ju få rutin på detta nu ;-)
O precis som vanligt så inföll ångesten i kassan: "kommer jag kunna lösa ut mej?"
Några hundralappar tillgodo as usual

Nu i helgen har det vinterstädats i trädgården. Löv har samlats upp och några gamla buskar har fått stryka med... det finns fler träd o buskar som behöver grävas upp men det får bli med grävmaskin tror jag. Har lite tankar o funderingar på hur trädgården ska se ut till sommaren, har googlat massor de senaste dagarna så jag har massor med idéer just nu! Synd bara att det är sååååå låååångt till våren, vill ju börja greja nu ju.. förbereda kan man ju alltid göra men det är ju själva uppbyggnaden som är det roliga!

Jobbet rullar på, börjar komma in i den nya vardagen o det känns bra!

Motivationen för hundträning är låg just nu.. vi var i spårskogen häromhelgen men det är väl det enda.. Jackie har visserligen varit sjuk med massa infektioner o inflammationer både här o där men känns frisk nu. Men vi har lixom inte kommit igång igen, lusten är som bortblåst. Jag hoppas att det bara är årstiden som gör det o att lusten kommer tillbax när ljuset återvänder.

Jag har börjat rida igen oxå, på Morf. Man är helt klart ringrostig med kroppsdelar som inte styr eller gör som man vill att de ska göra. Kopplingen mellan känsla och utförande glappar men jag har roligt ialf :-)

1 kommentar:

Hella sa...

Grattis! Vad roligt!

Hoppas Jackie får förbi frisk nu och att träningsmotivationen kommer tillbaks snart! :)