tisdag 8 juni 2010

Magsjuk =(

Har en magsjuk fröken här hemma.. började i söndags med att hon kräktes till o från typ hela dagen, mestadels vatten. Ville inte äta. Sen på måndagen gick det över i vattentunna diarréer o så höll det på hela dagen och natten.

Idag på dagen har det lugnat ner sej lite, men det är fortfarande vattentunna diarréer =( Hon har inte ätit sen i lördags om man bortser från några små tuggor burkmat. Åkte redan på morgonen (vem kan sova när man får gå ut varannan timme?) till apoteket o köpte Diarsanyl, vilket inte var populärt.. ser äckligt ut, luktar äckligt och smakar förmodligen äckligt oxå.. men men det var bara att visa vem som var mest envis och det blev såklart jag =P

Köpte hem torskblock idag oxå, så imorrnbitti ska det kokas torsk.. hon borde ju vara hungrig då kan man tycka.. Lilla gumman.. det gör ont i hjärtat när de är sjuka o eländiga =( O jag som hade tänkt att vi skulle åka till spårskogen de här dagarna mellan nattjobben.. nåja, det kommer fler dagar!

IMG_0425

1 kommentar:

Jeanette sa...

Stackars Jackie (& dig) inte lätt när de är dåliga. Krama sötnosen ifrån mig så hoppas jag att hon snart är sitt gamla jag. Höres & Syns! Krya på sig kramar från oss