lördag 9 oktober 2010

174.5poäng och klassvinst!

Imorse ringde klockan tidigt som sjutton, på en ledig lördag dessutom! Inte för att jag sov direkt djupt, men ialf. Käkade lite frukost o packade in oss i bilen o styrde sedan kosan mot Tranås.

När så samling och lottning var klar, skulle det bara dröja 20min tills det var dags för vår klass att starta. Knallar upp till bilen, laddad som sjutton och börjar plocka ihop det som behövs (hund, väst, koppel o några små korvbitar). Men var är halsbandet? Börjar riva runt i väskan och i träningsbacken men halsbandet är helt borta! Panik! Hittar en gammal kedja som är alldeles för stor men det får bära eller brista.

Jag vet inte om det var halsbandet som gjorde det eller inte, men såhär ser protokollet ut:

Platsligg: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 8 (långt fram, sitter snett, nosar)
Läggande: 7,5 (DK, sakta ner)
Inkallning: 9 (studsar, snett avslut)
Ställande: 7,5 (går ngt steg)
Apportering: 9 (ngt tugg)
Hopp över hinder: 10
Helhetsintryck: 9 (trevlig hund och förare. Bra samarbete!)
Summa: 174, 5poäng, placering 1(8)

Domare Boel Bengtsson

Där satt den, finally! Behöver jag säga att det kändes gött att stå där överst på pallen? Nä jag tror inte det =P

Digimax A50 / KENOX Q2 IMG_0930[1]

5 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, så härligt, så göttigt. Ni passar så bra högst uppe på pallen.

Jeanette sa...

STORT GRATTIS!!! Det var tur att jag gick in här & fick se eran DUKTIGA bedrift!!! Där satt den:) Njut & krama finaste Jackie från mig & 4-benta

Anna med flock sa...

Åh vad roligt :) supergrattis! Det är ni väl värda, tjusigt jobbat!

Carro sa...

Grattis vilka fina poäng=). Kram Carro & Edvin

Carro & Edvin sa...

Ja de förstår jag=). Har ni LP 1 nu eller? Snacka om tur att hon börja löpa efter tävlingen*hihi*. Tack så mkt. Kram