lördag 16 oktober 2010

En liten uppdatering

Nu har det gått en vecka sen förra inlägget, o jag går fortfarande runt o dumflinar =) Den härliga känslan finns fortfarande kvar o den kommer vi att leva på länge!

Vi gjorde ett nytt försök på söndagen, men det bidde inget förstapris den gången. Jag vred litegrann på huvudet under läggandet under gång så det blev en 0:a direkt. Trist, men det var helt o hållet mitt eget fel. Var inte ens medveten om vridningen, såg ju när jag vände mej om att hon låg så fint så jag var lite frågande efteråt. Men då vet vi det, bara att träna vidare på nackstelheten =) Fick däremot fina poäng och fin kritik på resterande moment, men det räckte inte riktigt hela vägen denna gången.

Sent på söndagskvällen började Jackie att löpa, så nu dröjer det ett tag tills det är dags för nästa tävling. Vi får se om vi hinner med nån mer innan nyåret. Det är ju inte den roligaste årstiden som börjar nu, o dessutom ska vi ju snart flytta oxå. Vi får se helt enkelt!

På jobbet rullar det på som vanligt, har varit mycket överbeläggningar senaste tiden, inte bara hos oss utan på alla avdelningarna. Det tär en hel del på personalen och det blir en del gnäll. Nu har jag börjat i bemanningen så jag hoppar runt lite mellan avdelningarna, vilket är jättekul! Träffa nytt folk, nya patientgrupper och lära sej en massa nya saker, kanon!

En liten allmän uppmaning till er djurägare där ute, snälla ni ta hand om era kompisar! De valde inte att ha er som husse eller matte, utan det var du som valde ut just den valpen, kattungen, kaninen what ever. Det är du som bär ansvaret för ditt djur, det är du som ska se till att djuret har det så bra som möjligt och det är din skyldighet att ge ditt djur all den kärlek, omtanke och vård som den behöver och ska ha. Det är inga slit-o-släng saker som man bara gör sej av med när man har tröttnat. Om man nu ändå skulle göra det pga en massa olika omständigheter som man inte reder ut, ja då skaffar man sej väl inte en ny? Då börjar man ju bara om i hamsterhjulet?

Bara en liten påminnelse såhär på lördagskvällen, jag vet ju att de allra flesta redan gör sitt bästa =)

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!

4238c58e-5713-480d-a025-33b912f879c4
Jackie i Hargebaden 2010-10-15

3 kommentarer:

Jenny sa...

Ja, man har ju valt djuren. Tack gode gud för att de älskar villkorslöst tillbaka och det ska man vara rädd om.

Elin & Noz sa...

Vilka poäng , stort grattis till klassvinsten i Tranås :-) Hoppas allt är bra med er för övrigt
kram på er

Lotta sa...

Tjohoo, jag kan skriva här igen :)!
Väldigt kloka ord här om våra bästa vänner :)
Nu måste jag in och kolla om jag kan skriva hos Jenny också.
Kram på er!