fredag 1 oktober 2010

Besiktningen gick bra!

Var hemma o i säng straxt efter 7:30 imorse.. sov några timmar o gick upp vid 11:30 igen.. jag har så svårt att sova på dagarna när jag jobbar natt, kroppen är verkligen inte inställd på det!
Men vad gjorde det, vi hade ju ändå bokat besiktning på eftermiddagen så jag hade ju fått gå upp ändå.

Besiktningen gick bra, besiktningsmannen var väldigt noga, och vi spenderade en hel del tid på taket, på vinden och i källaren. Det var inte många nya punkter som togs upp, men det kändes oerhört bra att få vara med vid besiktningen. Vi kunde ställa alla frågor o funderingar som vi hade samt att vi fick massor av tips och lite åtgärdsförslag. Killen hette Lasse och jobbar på Östgöta Husbesiktning, de kan jag rekommendera starkt! Mycket nogrann och grundlig i sina undersökningar, förklarade mycket bra!



Så det känns ännu bättre med huset idag måste jag säga. Det kändes ju bra innan oxå, men nu känns det ännu lite bättre =)
Vi passade på att kolla runt lite i trädgården idag oxå o planera för staket.. Tror inte att grannarna vill ha besök av Jackie i tid o otid även om hon skulle tycka att det vore alla tiders att ha tillträde till 4 trädgårdar =P

Jobbar sista natten inatt, för den här gången. Det blir ju fler nätter framöver, men inget som jag har inplanerat än så länge. Jag har lite delade åsikter om det där med nattarbete, men det tänker jag inte älta om här..

Imorrn kväll ska vi hem till fam Högqvist på lite lördagsmys, vin o mat o det ska bli väldigt nice!

5 kommentarer:

Carro & Edvin sa...

O=key ja de kan jag förstå. Vi bor i en 3:a nu sen-07 men den är på 108kvm=),men man vill ju ha hus=). Kul att besiktningen gick bra & att ni var med & kunde ställa de frågor ni ville=). Ja ett fast jobb är viktigt när man ska köpa hus=) så husköp får vänta för vår del. HIHI ja då är Jacke & Edvin kusiner=). Dingo & Edvins mamma Dora är ju syskon=). Kul med en släkting till=). vem är mamma till Jacke då?

Carro och Edvin sa...

Japp=). Ja dom är fina=),har sett Dingo på utställning här i Norrköping men inte sett mamma Dora=). Ja kul när man hittar andra släktingar=). Hur gammal är Jackie då? Tävlar du med henne i lydnad?

Carro och Edvin sa...

Ja absolut=). Ok grattis vad roligt=). Ja har heller inga bra tävlingsnerver*hihi*. Lätt att de blir så,vi satte LP1 på 5:e starten men inga strålande poäng direkt när man vet vad man kan=),men mkt beror ju på hur man är på banan osv,jag har ju vart jättenervös*hihi*.

Jeanette sa...

GRATTIS till att vara husägare! Det låter kanon! Kram

Jeanette sa...

TACK! Fått ett jobb som usk på ett sjukhem. En HÄRLIG helg till er också! Kram