onsdag 15 oktober 2008

Finns det nån som är brightare?

Jackie, den lilla stjärnan.. igår lärde hon sej skall.. det tog inte ens 5min. Jag gjorde en ren chansning, korv i ena handen o så kommando "skall". Hon provade med att sätta sej ner, hålla jättefin ögonkontakt, lägga sej, hämta leksak.. men inget hjälpte, ingen korv blev det. Man riktigt såg hur kugghjulen snurrade.. "jag provar väl att skälla då" såg hon ut att tänka och gav ett litet ljudande. Jag blev såklart kanonglad o massa beröm o korv fick hon. Provade att ge kommandot igen o denna gången ljudande hon direkt.. vilken tjej! Sen provade vi inte det nåt mer förrän ikväll på valpträffen då jag kom ihåg det.. gav kommandot och hon ljudade direkt, precis som om vi inte tränat på nåt annat sen igår.

Vi gjorde en hel del övningar på valpträffen idag, eller individuellt ska man ju säga.. jag o Jackie övade lite på läggande och ställande under gång, och det gick bra! Det har vi oxå precis börjat öva på och det kommer inte att dröja lång tid förrän jag kan ta bort handtecknena och bara ge kommando.


Ja det var bara det jag ville rapportera =) Nu ska jag gå in på Häromi o beställa lite spårapporter o lina, vore kul om vi kunde debutera i brukset till våren/sommaren o 1-årsdagen. Fortsätter hon som hon gör nu så är det inga som helst problem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooops jag har länkat till dig från min blogg och ska från hemsidan. Jag har heller inte frågat först...

Anonym sa...

Hej.. Jag har varit lite frånvarande från nätet ett par dagar.. Gud vad skoj att kursavslutningen gick så bra....

Nu är det bara att träna på under vintern...

kram Sofia & co