söndag 26 oktober 2008

Ännu en helg som snart är över

Det går fort, veckorna går fort o helgerna går ännu fortare! Idag har vi ändå fått en hel timme, men märks det nån skillnad? Nä, dagen gick lika fort för det.

Igår var vi bjudna på fest o det var skoj. Det var samma gamla "verkstadsklubbsgäng" som vanligt + några nya som jag inte träffat förut. Hur som helst, det bjöds på smörgåstårta och dricka så det var lyckat!
Jackie fick vara hemma, men hon var nog nöjd över det, hon hade ju fåt vara med hela dagen på brukshundklubben och röjt i skogen. Så hon var både trött och mör när vi kom hem därifrån (1 timme innan vi skulle på fest) så hon sov som en stock när vi gick, lyfte inte ens på huvudet..
Vi var hemma igen vid midnatt, vilket var skönt.. De andra drog vidare till stan o vi åkte hem till djuren.

Idag har vi varit på kurs ute hos Ewa. Vi byggde upp en bana med lite slalom, tunnlar, små hopp (cavaletti-typ) och olika lydnadsstationer (sitt, ligg, stanna kvar, inkallning). Det kändes som om hela gänget tyckte att det var roliga övningar o vi hade tur med vädret oxå! Bara en sån sak gör ju att man blir på bättre humör!
Efter alla lydnads- och kontaktövningar så var det äntligen dags för vovvarna att få vara valpar en stund och bara leka.. Det är så härligt att se dom fara fram över fältet och gräsmattan! Efteråt satt vi en stund och planerade in resterande kursdagar samt diskuterade djurpensionat, hunddagis och blandrasavel... Vi var nog kvar i en dryg timme, det som bara skulle bli en snabb-fika.. men så kan det va ibland =)

Vi tog svängen förbi Varamon innan vi åkte hem oxå.. Mamma o pappa var i Grums igår o köpte begagnade vita skinnsoffor efter en annons på blocket. Skitsnygga var det, o verkligen inte slitna eftersom de var köpta i augusti! Nu blev jag "möblera-om-o-helst-nyinreda"-sugen =)

Det blev lite söndagsmat för oss oxå, pizza =) Sen satt jag o kollade runt lite på ams.se på jobb. Hittade ett arbetsledarjobb som Klas tyckte lät intressant så jag slängde iväg en ansökan åt honom. Sen hittade jag även en ny tjänst som sjuksköterska i grannkommunen, så jag skrev ihop en ansökan åt mej själv oxå.. lika bra det =)

Imorrn är jag ledig, o jag tänker vara så ledig jag bara kan! Eller hur.. har redan kommit på en massa saker som jag måste göra imorrn.. ska bl.a lämna blod, beställa spoilervinge till bilen, kolla på de där gore-tex skorna på intersport (ev köpa) o dessutom kolla upp ny artikel till pedagogiktentan som måste kompletteras lite.. sen får vi säkert svar från våran handledare till C-uppsatsen o då kommer jag ju garanterat att fastna med det.. o sen hade jag även tänkt få in ett par spår med Jackie oxå.. så ledig? nä tror inte det

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.. Grattis till att du lärt henne skall på kommando.. Det kan ingen av mina hundar.. Inte för att jag jobbat på det heller.. Men ingen av dem skäller någonsin om det inte ringer på dörren eller om de ser en annan hund... Så där lär jag stöta på patrull... Nja jag tror inte att det är borrelia.. Vi har väldigt lite fästingar här uppe och det är väldigt sällsynt om inte nästan omöjligt att ngn smittats av det av fästingar här upp ifrån.. Än så länge har vi varit skonade från sånt... Jag tror helt enkelt att det blivit lite för mkt träning i höst mot vad hon är van... sedan kanske ngn liten infektion... hon är mkt piggare nu och härjar för fullt här hemma... Så det verkar vara över... dock har jag inte tränat nå lydnad än... men jag tror vi skippar tävlingen iaf...

ha det bra

kram Sofia, Max & Diva