tisdag 26 maj 2009

Ny arbetarvecka

Nu har det redan gått en vecka igen.. kan inte begripa att det går så fort! Men det är väl för att man har så roligt, nåt annat kan det väl ändå inte va?

Har jobbat i helgen, ialf fredag och lördag. Våra avdelningar har fått flytta till nyrenoverad avdelning, allra högst upp i huset. Allt är nytt och fräscht och vi har världens utsikt! Det är dock lite snurrigt, precis som om all personal har börjat på ett nytt jobb.. det har vi väl kan man nästan säga, helt ny avdelning och uppbyggnad, men vi gör fortfarande samma jobb.
Än så länge är det bara dag 2 på den här sidan, och än så länge flyter det som det ska.. Vi får väl se hur veckan fortlöper =)

I söndags köpte vi bil. Ska bli oerhört skönt med 2 bilar igen! Man blir så himla låst när den andra är iväg med bilen. Kommer ju ingenstans.. jo man kan ju gå eller cykla, kanske till och med ta bussen.. Men det är ju inte samma sak. Vet inte vad jag skulle göra utan körkort, kan inte förstå hur andra gör och klarar sej som inte har det.. oförståeligt.. men det är väl så att de helt enkelt inte har behovet eller inte har kommit till skott (eller har råd), vad vet jag. Bara en sån enkel sak som att åka och handla.. Släpa allt på bussen? Eller på cykel? Eller bära? Eller tjata om skjuts? Nä tack!

En liten Golf blev det denna gången.. en hallonröd =) Inte så konstigt att det blev en Golf igen, saknar faktiskt min blå-lila lilla pärla som jag sålde när jag började plugga.. Men nu så är ordningen återställd, haha =)
Däremot har vi varit utan XC70:n i snart 2 dagar.. den är inlämnad för att få toning, men ska vara klar i eftermiddag, skönt och snyggt! Bara se till att den lille röde får det oxå =)

Ikväll blir det tisdagsträning på klubben. Tanken var så ialf, måste hur som helst åka dit och låsa upp klubbhuset eftersom kläderna vi haft på prov ska hämtas ikväll. Så det kan mycket väl bli lite träning oxå när man ändå är på plats, samt prata lite skit med de andra som är där =)
Måste beställa det där tjänstetecknet snart.. bara pratar om det men det blir aldrig av.. måste ner till Varamon och prova om Jackie kan ha Hasses tjänstetecken.. Isåfall vet jag ju vilken storlek hon kan ha.

2 kommentarer:

Pia sa...

Åh jag gillar också Golf bilar !!!
lyllo !! jag körde sönder min, en isande kall vinter....
Det var med sorg i hjärtat jag lämnade i från mej min Golf.
Kramis

Lotta & Basse sa...

Skönt med en bil till. Skulle aldrig kunna dela min med någon :p!
Hihi, ville hon aldrig kissa idag (onsdag) ;)?