tisdag 19 maj 2009

Tisdagsträning

Mycket intensiv helg ska jag väl börja med att säga.. Har varit på 2 utbildningar, L1 samt M1. M1 var ju mest intressant om man säger så, medan den andra kan "vara bra att ha" framöver.. vi får se.. än så länge har jag bara lite diffusa planer/idéer, men ja.. bra att ha så att säga =)

M2 kommer att gå av stapeln samma helg som Rottislägret drar igång, o jag vill ju inte missa starten.. så det får bli M2 efter sommaren istället. Ska gå M3 under Skillingarydveckan (de erbjuder alla medlemmar utbildningen), ska bli oerhört intressant =)

Nog om detta, har jobbat både igår och idag. Denna vecka flyttar våra avdelningar att flytta upp 2 våningsplan till helt nyrenoverade lokaler, ska bli oerhört fräscht och spännande.. men det är oerhört rörigt och stökigt just nu. Mycket personal, mycket röra samt fortfarande mkt patienter som är rätt så sjuka. Så det är lite stökigt, men det kommer att bli bra.

Idag fick vi dessutom veta vem som vunnit budgivningen ang det privata. Proxima hette företaget, aldrig hört talas om det, men facket kommer väl och informerar framöver. De kommer säkerligen själva och presenterar sej oxå. Återstår att se hur det hela blir framöver.

Var oerhört trött efter jobbet idag så det blev faktiskt en powernapp innan det var dags att åka till klubben. Jag somnade som en stock och när jag vaknade efter en timme så visste jag knappt var jag var eller att det var kväll. Kändes som om jag sovit en hel natt, så det behövdes =)

Straxt efter kl 18 var jag på plats på klubben. Rille och Jenny var redan där, Kajsa kom straxt efteråt. Även Virre (och hennes mamma) samt Stefan dök upp. Så ena halvan var på agilityplan och andra halvan på lydnadsplan. Jackie var oerhört okoncentrerad på lydnadsarbetet idag, hade full span efter Gaj och Saga på agilityplan. Så vi tog det inte på så stort allvar idag.

Vid hoppet var hon tvungen att titta på agilityplan samtidigt som hon hoppade så hon slog i hindret vid hoppet. Gjorde ett hopp direkt efter som hon satte klockrent. Men när vi skulle ta hoppet sen igen så sprang hon på sidan gång på gång.. så har hon aldrig gjort innan, och hon såg lite halvträlig ut, så hon slog förmodligen i hindret rätt så mkt. Sänkte hindret en bit och "lekhoppade" över och det gjorde hon med lite trug och mycket beröm. Ville inte bråka mer med hoppet så jag fick nöja mej där helt enkelt. Får känna igenom henne imorgon o se så hon inte skadat sej eller så. Kunde inte se någon svullnad förut, och nu ligger hon och sover så sött. Plutta!

Avslutade med varsina budföringar, Rille och Kajsa gjorde sina med skott och det gick bra. Gaj och Jackie körde vi utan, men de fick ju "skotträning" ändå medan de väntade på sin tur.

Imorgon är jag ledig, ska bli oerhört skönt! Skönt med sovmorgon om inte annat *flin*

2 kommentarer:

Anna sa...

Jaha vadstena men han bodde väl i Linköping?:) Joda de gick faktiskt bra.. Bra omdöme.. Hur är de med er?Kram

Pia sa...

Tack för tipset tjejen !
ha en trevlig helg !
kramis Pia