tisdag 17 november 2009

Hd + Ad Röntgen

  

Imorse åkte jag o Jackie till Ritva och Marie på Sörgårdskliniken. Dags för röntgen av höfterna och armbågarna!

IMG_0217Jackie var glad i hågen som vanligt av att komma till ett nytt ställe och stifta nya bekantskaper. Sen fick hon en liten spruta i låret, men fortsatte vara glad ändå =) Sen tror jag det tog ungefär 2min så låg hon o sov som en trött säl på golvet.. helt utslagen lilla gumman!

Med varsitt tag i varsin ände kom hon upp på röntgenbordet. Själva bildknäppandet gick fort, och sen fick hon sin IMG_0220uppvakningsspruta. Om hon somnade snabbt så tog det desto längre tid att vakna till. Efter 20-30min kom hon upp på benen och raglade med ut i receptionen där vi skrev på lite papper innan vi åkte hem. Så fort jag lyft in henne i bilen så la hon sej ner o fortsatte sova..

Så nu väntar en nervös vecka innan resultaten kommer!

Stannade till i Hogstad på Sharpman en sväng när vi IMG_0222ändå var i närheten.. de sedvanliga tuggbenen köptes och jag passade även på att prova IceBug skor.. Ja jag vet, har inte köpt några än, har bara tjatat om att jag ska göra det i typ 3-4år.. men till nästa lön, då ska de införskaffas!

Väl hemma så fick jag visa Jackie in i sovrummet och bingen.. hon trodde att hon skulle övertyga mej om att hon visst inte IMG_0223alls var trött utan ville följa med ut på äventyr.. Hon var inte svårövertygad, så fort hon fick se bingen så dök hon ner i den  och låg sen där inne helt orörlig och sov i 5 timmar.. Kom upp här straxt efter 16 då vi passade på att gå en liten runda. Trött förstås men behövde gå ut o göra ifrån sej. Hon gjorde det hon behövde och sen gick hon 1 meter bakom mej hela rundan runt, och nu ligger hon igen.. Lilla pluttan då..

Ska försöka ge mej iväg o handla lite nu, tänkte göra varm mexikansk smörgåstårta ikväll när Klas är på Harrys o käkar med jobbet.

5 kommentarer:

Maria Thern sa...

Håller stenhårda tummar för att det är bra med höfter o armbågar.
Vi hörs får vi se när det kan passa att träna....
Maria o Loppis

Jeanette sa...

Håller tummarna för perfekta höfter! Krama den trötta sötnosen ifrån mig:-)

Pia sa...

Här håller vi tummar och tassar !För bra armbågar & höfter.
På fredag skall Tyra iväg på röntgen. Fast då kolla hur många valpar som tänker titta ut runt 2:a advent.
Kramis Pia o Catjings gänget

Anna sa...

Ja de e kanonskor:)

Jenny & Vovvarna sa...

Ja, då håller vi tummarna. Ritva är ju bra på att röntga. Hon ger sig inte förrän bilden är så bra som den kan bli!
smörgåstårtan låten jättegod. har ett recept på en liknande som är supersmaskens.