onsdag 4 november 2009

Full rulle som vanligt

Veckorna bara rullat på, jag förstår inte att timmarna och dagarna kan gå så himla fort.. det är ju redan november, den mörkaste, tråkigaste och längsta månaden på hela året! Hur gick det till egentligen?

I måndags var jag ledig (halleluja!) så då åkte mamma o jag till jack2svampskogen med vovvarna. Vi hade väl egentligen inte tänkt att hitta så mkt svamp, men med 2 svampnördar så var det svårt att låta bli.. På ett par timmar var korgen överfull med trattkantareller (även några gulingar) samt att vi fyllt varenda bajspåse vi hade i fickorna med svamp.. Kunde helt enkelt inte sluta när vi väl “kommit igång”. Hundarna hade det härligt i skogen oxå, for över stock och sten medan vi satt och plockade. Jackie gjorde inga “spårförsök” utan höll sej runt oss, vilket kändes jättebra! Då behövde inte Hasse bli så grinig heller när flocken höll ihop =P

På jobbet är det full fart som vanligt.. kom inte därifrån förrän 16.30.. så slutar jag egentligen 15.15, men så kan det va ibland. Det var lite möten och sånt som höll på och jag kände inte att jag bara kunde gå hem och lämna avdelningen tom på personal. Så jag blev kvar en stund för att täcka upp. Och lika bra var väl det, för det är lite körigt just nu på avdelningen.

Åkte hem och bytte om och sen åkte Jackie och jag upp till bruksan. Träffade Maria och Loppis där och tränade lite lydnad. Mörkt och tomt var det där uppe, men det gjorde ju inte oss jack1något. Världens snöoväder drog förbi, men försvann lika snart. Vi tränade vidare på våra starter samt lite annat smått och gott. Summa summarum; jag måste bli bättre på att planera vår träning! Vi kan inte bara åka upp och spontanträna på några moment, jag borde ha en plan med det vi gör, hur ska jag annars veta om vi kommit vidare? Om vi har utvecklats eller om vi står still? Ska vi backa lite eller ska vi köra på? Skärpning med andra ord! Jackie däremot var på alerten (som vanligt) och gjorde bra ifrån sig, även om hon har lite väl bråttom i själva momentutförandet =P

Nu ska jag kolla klart på Brothers & Sisters från igår, sen blir det natti natti för min del. Skönt med sovmorgon imorgon =)

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Mysig promenad som gav god utdelning:-) Vi kan väl höras via telefon om träning... ska in till Motala på onsdag (tandläkaren) då kanske det skulle funka? Höres! Kram

Jenny E sa...

Ja, bestämde ni nåt nytt träningspass? Nästa vecka är maken hemma! Men jag åker på kurs torsdag- fredag. Träning tisdag eller onsdag kväll, kanske?

Maria Thern sa...

MEN de hade väl varit underbart om det hade funnits ett sånt vaccin...Ha HA vi ses onsdag fm.
Kram

Pia sa...

Jisses vad svamp ni hittade !!
Blir ruskigt avundsjuk...
Kramis Pia med Catjingsarna

Jeanette sa...

Du är inte intresserad att vara med som åhörare på Mona Kjerholm kursen 5/6 dec? Mer info på Heléns hemsida om du är intresserad:-)