torsdag 6 november 2008

Promenix med upplet och MH-planering



Idag har Jackie o jag promenerat runt här i Bråstorpsskogarna igen.. har hittat en runda som tar dryga timmen (beroende på vad man hittar på för aktiviteter under vägens gång så att säga). Var till o med så duktig idag att jag tog med kameran =) Så några bilder blev det allt från promenaden, alltid lika kul =)



Vi gjorde lite lydnadsövningar under rundan, inkallningar o gå fint alt. fot med kontakt. Hon är duktig min lilla fröken =)








Hade även med 2 leksaker, en liten svart knut (kan den va 10cm kanske?) o en tennisboll, som användes till upplet. Jackie tycker verkligen att det är kul att jobba vilket är jättekul att se! Jag gjorde 3 uppletanderutor under promenaden och hon var lika taggad varje gång. Ok, självklart var hon lite tröttare på den sista rutan än den första och det tog lite längre tid, men hon hittade leksakerna och kom snabbt och lyckligt in med dom. Har gått över till att bara ge belöning när hon avlämnar föremålen i handen och det funkar bra! Ibland så tappar hon föremålet vid fötterna eller straxt innan (hon har ju så bråttom till matte) men säger jag bara "hämta" eller "ta upp" så plockar hon upp föremålet och söker sej till min hand.. kul! Ska befästa det ordentligt innan jag lägger på ett sitt och sedan ett avlämnande vid sidan..



Lite ställande på håll gjorde vi oxå =)


Igår kom tävlingkalendern för 2009. Har redan börjat spana lite, ialf på MH. Jackie blir ju 1 år i april och då hålls det nämligen MH på 3 rätt så närliggande ställen, så ett par anmälningar ska snart skickas iväg. Under maj månad så är det inga MH i direkta närheten utan då får man åka en bit.. I juni finns det möjlighet till MH i Mjölby och Vadstena om det inte blir något i april eller maj. Så vi får väl se hur det blir med det, är ju en stund kvar till våren (har ju hela långa mörka vintern kvar).



Dagens gåta;
Om det finns flera vägar än 1 att välja på under promenaden, vilken ska man då välja?

Självklart den där man blir antingen blöt eller lerig, allra största nöjet får man genom att välja en kombination!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg dig allt på TV! Du är en riktig stjärna!!!
Kram
Thessa

Anonym sa...

Jisses, vad stor hon har blivit! Roligt att träningen går bra. Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hihi, Basse hoppar över vatten- och lerpölar *asg*
Beträffande den där pinnen, så hälsar han till Jackie att hon lär sig med tiden ;).
Kram på er :)