torsdag 25 juni 2009

Sommar!

Idag har jag varit ledig, jippie! Dagen var tänkt att tillbringas på superstranden, men när jag väl var på plats i Varamon så blåste det ju utsjö.. kul.. inte bara det att det var en massa vågor på sjön, det blir ju dessutom iskallt i vattnet.. så superstranden får vänta till på söndag, men det gör ju inget, det ska ju bara vara 27 grader eller nåt då =)

Hur som helst, tillbringade dagen på föräldrarnas soldäck med fläkt medan vovvarna busade runt i trädgården. Pappa snickrade på altanen och mamma passade på att tvätta och stryka. Efter en stund blev man ju rastlös, så jag tog med Hasse och Jackie ner till stranden där vi badade (ja jag vet att jag sa att det var utsjö och jättekallt i vattnet). Hade jag varit smart hade jag tagit med mej en handduk så jag kunde bada hela mej, men nä det fick jag ju inte med mej. Jackie gjorde ialf sitt bästa för att blöta ner mej så jag var ordentligt avsvalkad ändå =)
Efter en dryg timme med vattenskoj och bollkastning så gick vi hemåt igen. Behöver jag nämna att det var mycket folk på stranden?

Senare åkte mamma och jag ut till Ulfåsa för att spana på utemöbler. Mamma o pappa bygger ju ny altan så då behövs det lite nya utemöbler. Vi gick runt och tittade på det mesta, mamma har fastnat för konstrottingmöblerna, och ja de är snygga, men fy så dyra! 1500-2000 kr för en jäkla stol.. särskilt när man ska ha 8st.. + bord + ännu en soffgrupp på typ samma pris.. så det blev att tänka om lite, och jag tror att det kommer att bli bra i slutänden ialf. Vad som helst är bättre än det gamla =)

Sent om sider kom jag iväg. Hade tänkt stanna och handla lite på hemvägen, men det blev lixom för sent, både Jackie och jag ville bara hem. Ringde o kollade hur långt Klas och gänget hade hem, och sen var jag väldigt lat och beställde vikingkebab från Robertos via onlinepizza.. guuu så smidigt, man betalar ju direkt via nätet och sen sitter man bara och väntar på att bli serverad, hemma! Dessutom ingår dricka på vardagar.. Kanon!

Nu har jag duschat och smort in mej, sitter allra ytterst på soffan för att inte kladda ner överallt. Snart dags att gå o lägga sej och läsa de sista kapitlena i Ljusets rike.. det känns inte lika vemodigt att läsa det sista denna gången, det var en mycket värre känsla första gången!

Imorrn jobbar jag kväll, och på lördag dag och efter det SEMESTER!

2 kommentarer:

Labinot sa...

Uuuu de ska nog vara riktigt vart för att jag ska bada :-)
Tur att hundarna inte bryr sig om de är kallt i vattnet :-)
Åh men vad skönt med semester.Hoppas vädret håller i ig nu bara..Nu vill vi ha en riktig sommar :-)

Jenny o vovvarna sa...

MÅndag kväll blir jättebra! Maken ville oxå segla på söndag nämligen. Vilken skog och tid? Förslagsvis möte vid Kristbergs kyrka kl 18.30 för vidare färd mot Stubba? Men annan skog och annan tid funkar för mig oxå....