lördag 19 september 2009

Ja, var ska jag börja?

Som rubriken lyder, var ska jag börja?
Igår kväll var vi hemma hos Mimmi hela högen och hade görtrevligt. Snackade en massa skit och spelade guitar hero och sjöng karaoke.. Rockade på rätt så bra efter midnatt =) Hur som helst, klockan blev nog närmre 3.30 när jag släckte imorse, skönt med sovmorgon imorrn tänkte jag.. Jo det blev ju lite sovmorgon, det är sant, men inte den där förnämliga slapparmorgonen i soffan..

Vanliga rutinen; jag går in på toaletten och gör lite toalettbestyr (ni vet) och Klas sätter på kastrullen med vatten till äggen och går en sväng med Jackie. När jag som bäst står och rollar med deo och beundrar mitt fästingbett så börjar brandvarnaren att idiottjuta. Öppnar badrumsdörren och ska fråga Klas vad han håller på med när jag möts av ett stort moln av rök. Jag ser inte ens in i köket!! Tjock vit rök som luktar mkt illa väller fram från köket. Börjar plötsligt minnas hur det brukar gå på film om man springer runt och försöker släcka bränder utan kläder på kroppen, så jag sliter åt mej tunikaskjortan från dagen innan och slänger på mej, ut och in. Letar mej fram till spisen där jag ser att fritösen flyter omkring på spisen.. Klas har satt igång fel platta och smält ner stackars fritösen som stått uppepå.. Luften är svår att andas i och mycket irriterande och jag ser knappt nåt pga rök och tårar, men bort kommer fritösen ialf och sladden. Stänger av spisen och öppnar upp överallt och drar igång fläktarna. River ner brandvarnaren som bara gör saken värre och stresstjuter. Tar med mej katterna och stänger in oss i sovrummet. Jaha det var den frukosten i soffan det.


Såhär ser vår fritös ut för tillfället

Hela lägenheten rökfylldes av denna smälta plaströk, mkt irriterande för både ögon och lungor. Katterna åker ut i trädgården tillsammans med Jackie och vi försöker vädra så gott det går utan att kräkas i oset. Kommer på den brighta idén att köra iväg katterna till Klas föräldrar. Kommer i samma veva på att vi inte längre har någon kattbur, men vi har ju hundbur, så det löste sej ju rätt så bra ändå. Vad kissarna tyckte kan jag däremot inte svara på.


Var har vi hamnat nu?

Öppnade upp ordentligt och skrapade bort all fritös från spisen, sen åkte vi en sväng till stan medan lägenheten vädrades ut. Åt frukost på Drottningkebab idag, lite annorlunda mot andra lördagar, men så kan det bli ibland.

Var förbi en sväng hos Erica och pratade lite skit innan de skulle iväg på bröllop. Petra fixade till hennes hår och det blev så fint så =)

Hem igen efter ett par timmar och påbörja storstädning/storvädring. Alla fönster på vid gavel och fläktarna på högtryck. Gardinerna åkte ner och in i tvättmaskin, likaså mattorna och handdukarna och allt annat i tyg som fanns framme. Lukten sitter i allt!
Men vi har gjort vad vi kunnat, städat och putsat och fejat, så jag tycker nog att det mesta är borta just nu. Så ikväll unnar vi oss lite ostbågar framför tvn, som en riktig lördagskväll!

Här följer lite bilder/film från promenaden ikväll med Jackie.. de håller ju på o bygger i kvarteret och en bit bort finns det jätteroliga sandhögar som Jackie race:ar i, upp och ner. Nyttig träning =)


Vilken stil





Har till och med lyxat med nya gardiner i köket och sovrummet. Tyckte det blev riktigt bra faktiskt!

Izza tar igen sej efter en omtumlande dag

Imorrn är det sökträning och tävlingslydnad som gäller.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Trevligt och träffas på sökträningen! Hualigen, med fritösen...doften kan inte varit ngn "barnlek"..Syns på onsdag! kram

Lotta,Basse,Gilda sa...

Oj då, vilken start på dagen! TUR det inte blev värre, och att ni alla hann ut utan skador.
Jajemen, superträning i sandhögarna ;), och gardinerna blev jättefina där de hänger.
Ha det!