torsdag 17 september 2009

Lunchspår

Som vanligt (om jag vågar skriva så) när jag jobbar kväll så åker Jackie och jag till skogen. 9½ gånger av 10 så lägger jag ett spår och sen går vi en sväng innan spåret.
Denna dag likadant =)
Spåret blev 400-500m långt, många vinklar och 3 spårapporter + slut. Mycket "upp-och-ner-terräng".

Jackie har bråttom i starten som vanligt så det är bara att hålla i och hänga på. Jag försöker att inte bromsa och styra henne för mycket, men ibland kan jag inte låta bli. När ska poletten ramla ner hos fröken? (Poletten som säger att "var noggrann i början så du ser var spåret tar vägen"). Hon behöver en liten startsträcka innan hon kopplar på nosen helt och hållet och sänker nacken.. Ska försöka lägga första vinkeln redan efter 10-15meter, ialf ska jag prova det. Risken är väl istället att hon kanske genar från starten in i vinkeln..

Hur som helst, jag tror att Jackie tycker att spåren som går i backar upp och ner är roligare än de som går på flat terräng. Det är inte lika lätt att se om hon söndagspromenerar eller spårar då, så spåret upplevs väl enkelt från hennes sida.

Alla pinnar plockade hon, och när vi kom till slutet såg hon riktigt nöjd ut.. Lite lättad över att det kanske var slut oxå? När vi gick till bilen så gick hon bakom mej, och det händer inte ofta =) Hann knappt starta bilen förrän hon låg ner.. effektivt spår idag =)

1 kommentar:

Jenny E sa...

Nu har jag sett Jackies MH. Vilken fin tjej du har. det gick ju jättebra och hon var sååå duktigt!

Jag såg inte ditt inlägg förrän nyss. Jag har varit å kurs i Norrköping tisdag-torsdag och kommit hem sent varje kväll och mest stupat i säng.