söndag 20 september 2009

Sökträning

Idag på förmiddagen har vi varit i Fivelstadskogen på lite sökträning. Vi var en liten skara tappra ekipage som tagit oss upp på söndagsmorgonen.


Jeanette & Sly


Vi vallade upp en fullstor ruta med 3 legor på varje sida av stigen. Vädret var kanon idag, men lite mer vind hade kanske varit önskvärt för hundarnas skull även om de skötte sej bra!


Jeanette & Enya


Det var Jackie's andra sökträning faktiskt, och jag måste säga att det gick KANON! Nånstans mellan förra gången och idag så har polletten ramlat ner för inte en endaste pop-up eller klapp behövdes idag, utan det var i stort sett raka spåret ut till figuranterna och plocka rulle =)


Ewa & Dimma


Jättefina skick på alla figgar, även om hon var trött vid de två sista, men jag är mer än nöjd! Hon tycker att allt som matte hittar på är jättekul, jobba är verkligen bland det bästa som finns! Jackie är en oerhört tacksam vovve att jobba med, jag ångrar inte en sekund att jag bestämde mej för att skaffa henne! Visst, jag hade ju ingen aning om att hon skulle bli såhär bra när vi satt där i valphagen, man kunde ju bara hoppas!


Världens bästa (men var är svansen??)


När alla hade fått göra sina sök så passade vi på att fika lite i den sköna solen och prata lite skit. Alltid trevligt att göra det i trevligt sällskap!


Lilla Charlie, eller Charles som han fick heta idag =)


Medan Jeanette och Andreas gick en promenad med sina vovvar så passade Ewa och jag på att köra lite platsligg, budföring och linförighet med Jackie. Även om hon var lite trött efter söket så gjorde Jackie sitt bästa och jag tycker faktiskt att det gick riktigt bra! Vi är snart framme!


Jag & Andreas, laddade som vanligt =)


Imorrn är jag ledig, och vet ni vad? Jag ska göra nåt som jag inte gjort på mycket länge.. Ska klä på mej vanliga kläder, åka ner till stan, luncha med en kompis och gå o titta i affärer och på folk.. det ni! Det var länge sen! Men efter det, ja då blir det "hundkläderna" igen och lydnadsträning i Mjölby, av alla ställen =)


Lilla pluttan


Alla foton har jag knyckt från Jeanette, kolla hennes sida här: Star Sweeper's

1 kommentar:

Jeanette sa...

Tack för idag! & nervärdera inte din fina hund;-) kram