torsdag 1 oktober 2009

Middagsgäster

Igår var fam Högqvist och Clara (mamma o pappa var på hundkurs) här på lite kvällsmat. Det blev kycklinglasagne med mozzarella, mums =) Gjorde en hel långpanna så det räcker till några matlådor oxå (man får ju inte vara dum!)

Vilgot och Clara tyckte att akvariet var roligt, så där tillbringade de den mesta av tiden =)


Vilgot & Clara


Efter lasagne och glasstårta sjönk vi ner i soffan o fåtöljerna och bara slappade och pratade skit. De små (mindre) roade sej med att försöka hålla sej vakna för att titta på Pixar's For the Birds ungefär 50ggr =)




Gänget slappar i soffan framför youtube


Malte fick komma in efter maten och han o Jackie tog vid där de brukar sluta, med bus! Dragkamp är ju favoriten hos båda två, så det blev en del dragkamp om leksakerna, några höll andra inte.


Dragkamp är bäst!


"Malte har tagit ALLA mina leksaker!"


Mitt i allt ståhej så upptäcktes det att scalarerna lagt rom! Denna gång var det inte marmorskalarerna utan de andra (pärlemoscalarerna) som gjort ett försök att bli föräldrar. Vi möblerade om lite här igår kväll så att de fick en nattlampa vid sin skatt. De måste ju ha en liten chans att skydda de små från de andra, o hur gör man det i beckmörker?


Mitt i allt ståhej passade scalarerna på att lägga lite ägg


I förmiddags när jag varit ute med Jackie och skulle ta med tidningen in så förvandlades regnet till snö.. Det varade bara i 5min men ialf, snö! Liite för tidigt tycker jag allt


Torsdag förmiddag 1/10; första snö(blasket) för iår

Inga kommentarer: