söndag 18 oktober 2009

Intensiv helg? Jo lite kanske

Jobbade i fredags, och faktiskt (ni kommer inte att tro det) så var det lugnt på jobbet.. Ja jag vågar faktiskt skriva det, för jag måste kunna gå tillbax och se det med egna ögon sen när det är kaos igen =)

Tog vaccinationen mot svininfluensan i fredags oxå.. har ett jättesnyggt rött märke på armen.. svullen bula och ömma muskler.. men vill man bli sjuk? nä. Vill  man smitta andra? nä inte det heller.

På lördagen steg jag upp tidigare än planerat. Följde nämligen med Jeanette till Norrköping på lydnadstävlingar. Hon och Enya skulle göra ett nytt försök till 1a priset och jag var med som stöd/support. Jackie såg lite besviken ut när hon fick va kvar hemma hos Klas och inte följa med på äventyr. Lite ont gjorde det allt i mitt hundhjärta, men det fick man ju inte visa!

Hur som helst, det gick bra för Enya och Jeanette! Ett förstapris såklart! Dock var väl bedömningarna hundarna emellan lite.. hmm.. ojämn? GRATTIS hur som helst! Nu slipper ni lk1:an och kan ge er in i 2an istället!

Det var faktiskt lite så att det sög till i tävlingstarmen, men jag ska inte stressa ut på tävlingsplan, vi ska vara klara först! Det ska inte bli nåt halvdant bara för att vi ska skynda oss ut, nä mkt bättre att få till alla moment med säkerhet, trygghet och stadga! Det kommer vi att vinna (haha ordvits) på i längden! Men jag kan inte låta bli att längta lite efter att vi ska känna oss färdiga och komma igång med både lydnaden och brukset!

Vi var på 40-års fest en sväng igår kväll oxå. Trevligt stämning och god mat. Kände dock inte så många, men det var skojigt ändå. Vi var hemma rätt så skapligt, och skönt var det!

Idag har Jeanette varit förbi och hon och Klas har tillsammans gjort lite matte. Duktiga som kämpar! Jag har själv läst mattekursen men har tydligen förträngt allt! Vilken otur!?

Sen tog vi en promenad runt kvartersskogen med alla vovvarna innan vi åkte o söndagshandlade lite.

Är faktiskt ledig hela dagen imorrn oxå, härligt härligt! Då ska vi träffas på Vadstena BK och träna lydnad. Vi ska nöta störningar, platsligg och fokus =)

Ska dessutom på lydnadskurs på lördag! Med svenska landslagsdeltagare i lydnad.. Höra lite skvaller och tips från lydnads-VM kanske? Hoppas på att få ut mkt av kursen! Jag tror vi är 8st som ska vara med (max 10) så det blir en lagom liten grupp!

Är faktiskt peppad! Att man har en hund som älskar att arbeta gör ju inte saken sämre =D

1 kommentar:

Jeanette sa...

Tack för all support & bra träning!
KRAM Jeanette.