torsdag 8 oktober 2009

Lite lydnad blev det trots allt

Jo faktiskt så blev det lite lydnadsträning ikväll. Har ju bara haft hela dagen på mej, men väntade in i det sista innan vi åkte ut till bruksan. Kanske skulle det vara lite folk där så man kunde träna lite med störning?

Kom dit straxt före halv 6, precis efter den där störtskuren regn-hagel eller vad det nu var som vräkte ner. Gick en sväng i skogen och sen blev det appellplan. Vi började med ett platsligg idag faktiskt och vet ni vad? Det gick nästintill strålande =) I närmare 1 min orkade lillfröken att ligga platt i backen innan hon var tvungen att röra lite på ena tassen och lukta lite på gräset. Men det tar sej!

Sen blev det lite tragglande med det där ställandet och där går det oxå framåt. Det är mest jag som krånglar, både vid ställandet och läggandet, men jag försöker bättra mej! Hur ska Jackie veta vad hon ska göra när jag knappt vet det? Bra fråga!

Lk1-hoppet är inga problem, klar 10:a! Ialf från min synvinkel, men jag kan ju ha fått det om bakfoten. Även uthopp börjar bli befäst, ska bara försöka peta till det så att uthoppen blir raka. Längden på uthoppen är bra, Jackie hamnar åtminstone 1½-2m bakom hindret =)

Sen efter en kvart så började det ju regna, vilket blev ungefär lagom till vi började med linförigheten. Jackie tyckte väl inte att det var sådär jättekul att hålla huvudet uppe och försöka titta på matte. Vem vill ha regndroppar i ögonen? Matte tyckte inte heller att det blev så roligt när det började regna, så efter bara några minuter gav vi upp och packade in oss i bilen, precis lagom till det att Mia och Kajsa kom. Typiskt!

Åkte till Maxi istället och handlade lite förnödenheter som tagit slut.

Jobbar i helgen, hela helgen.. och på lördag så åker vi ju på hemlig resa oxå =)

Eller hemlig o hemlig, jag, Klas och Jimmy vet ju vad det är, men det vet inte de andra som ska med, hehe, så det ska bli lite kul att se om de kan klura ut det under vägen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

MEN jisses, då kom du när jag precis lämnat stället. Jag gjorde ett upplet åt Gaj och några apellmoment. När haglet kom sprang Gaj som värst i rutan... Ruggeväder! Blir det premiär den 22/11 på hemmaplan?

Jeanette sa...

Självklart, träna är aldrig fel & det är alltid roligare i trevlig sällskap:-)kram