lördag 24 oktober 2009

Heldag tillsammans med Anders och Heléne

Idag har Jackie och jag varit i Linköping hela dagen och tränat lydnad för Anders Svensson och Heléne Lindström. Vi var en trevlig liten grupp på 8 ekipage som skulle få kritik, tips och inspiration vidare i tävlingslydnadens värld.

Jag kan väl säga som så att Jackie och jag var de med minst erfarenhet, många av ekipagen hade redan varit ute och tävlat och klättrat i klasserna. Men vad spelade det för roll? Alla är vi väl barn i början? Nån gång måste ju va den första lixom =P

Hur som helst, vädret var mulet, det duggade hela förmiddagen och det var blött (och lerigt) i gräset. Bättre väderförutsättningar hade ju inte varit fel, men det hade ju kunnat vara mycket värre! Det hade ju kunnat hällregna!

Jackie och jag tränade på starter och motivation. Några korta sträckor linförighet, inkallning, läggande under gång och hoppet (man måste ju ha nåt glansmoment =P ).

Jätteroligt att få titta på de övriga ekipagen oxå och delta i diskussionerna, mycket lärorikt!

Jag fick mycket beröm för Jackie, hur vacker och trevlig hon var, med mycket motor och vilja. Behöver jag ens nämna att man flinar som en sol när man får höra sånt?

Det jag kan ångra litegrann är väl att jag inte tänkt ut nån direkt strategi för dagen. Vilka moment som jag ville lyfta fram lite extra och träna på, eller ev problem. Men det är ju oxå första gången som vi åker på nåt sånt här, så nästa gång är man ju bättre förberedd!

Har fått många nya tankar och en hel del inspiration från dagen, den har gjort mej mer motiverad än på länge. Vill redan nu bara gå ut och köra på, men jag tror Jackie är av en annan uppfattning.. Hon ligger och sover som en sten.. Så tidigast imorrn är det väl aktuellt för hennes del =P

IMG_1515

Ha en fortsatt trevlig kväll! 

7 kommentarer:

Jeanette sa...

Roligt att du är nöjd med dagen! Nästa gång får vi åka tillsammans... Att Jackie är en "guldklimp" är ju inget nytt;-)

Jenny sa...

En kul dag, säkert! Säger jag lite avundsjukt. Nästa gång hänger jag gärna på om det är OK?

Pia sa...

Det där låter som en super duper dag !!!
Härligt med massor med nya ideer och inspiration !
Kramis

Maria Thern sa...

Hej, va kul o hitta hem till Er :).
Himla skojigt som sagt att hitta liaksinnade, hittade ju Jeanette på en liknande kurs. Nu skulle vi ju kunna bli en egen liten "träningsgrupp".
Vi ses, vi har vår "egna" lilla träningsdag på onsdagar, hänger du på?
Maria o Loppis

Anonym sa...

Jätte skoj att ses, det får vi hoppas bli flera ggr =)!

Med din positiva inställning kommer du och din vovve ha många roliga träningstimmar ihop =)..

Hanna & Kakan

Jenny sa...

Hej!
På onsdag blir det bra med lite träning! Hur dags och var då?

Lotta sa...

Vad kul ni verkar ha haft. Alltid är det roligt och lärorikt med sådana dagar :)