torsdag 29 oktober 2009

Lydnadsträning och röntgen

Igår när jag vaknade kände jag mej som en hög skräp.. det kändes redan när man klev ur sängen att denna dag blir lååång och jobbig.. Som vanligt var det full rusch på jobbet, hade visserligen "bakomturen" och det var ju skönt.. misslyckades väl med typ hälften av proverna och nålarna, men peppar peppar så hade vi det lugnt patientmässigt i vårt vårdlag även om det var fullt!
Efter 11 kom huvudvärken smygande och jag frågade om jag inte kunde få flexa hem o lägga mej.. sagt o gjort, straxt efter 12 åkte jag hemåt.. Gick en sväng med Jackie och sen tog jag en Ipren och la mej på soffan.. 1½timme senare var jag en ny människa!

Eftermiddagen spenderades i Staffanstorp med väldigt trevligt sällskap! Nytt ställe, ny inspiration, nyfunna vänner och mycket motivation! Bara trevligt med andra ord =)
Jackie var på alerten idag (som vanligt) och väldigt motiverad till allt nytt som vi börjat med.. Kontakten var finare och längre än på länge, och igår dök den där känslan upp igen, den där känslan som säger att "vi kanske ska ge oss ut i tävlingsvärlden framöver". Härligt härligt!

Det gick även bra för de andra, Maria tränade bl.a störning med Loppis och Jenny och Gaj fick till ett kanonläggande under gång! Bara Jeanette som saknades, men hon kommer säkert med nästa gång!
Tack tjejer för en jättehärlig, uppmuntrande och positiv eftermiddag!

Idag har jag varit ledig.. träffade Cilla vid 10 och vi tog vovvarna på en promenad till Varamon där de race:ade runt i sanden. Var hemma efter ungefär 1½ timme. Åt lite lunch och gjorde några fynd på Tradera.. Himla kul!

Sen har jag även bokat tid för HD + AD röntgen för Jackie.. blev nervös direkt.. Har även försökt hitta en tid för ögonlysning oxå, men det är upptaget hela tiden..

Ska ta en sväng till Nykyrka snart och lämna 25års present och sen blir det att åka o handla.. Jeanette kommer förbi en sväng och underhåller mattecellerna.. Hade tänkt bjuda på våfflor ikväll, med vispad grädde och sylt.. mums!

Inga kommentarer: