fredag 4 december 2009

Mörkerspår

Idag har varit en verklig slappardag.. ska jobba 3 nätter på rad nu så jag har försökt “vila vaken”.. vi får väl se om det funkar.

Adventsljusstakarna står fortfarande i förrådet.. inte ens det har jag orkat bära in.. vi sa att vi skulle ta tag i det nu i veckan, men det har inte hänt ännu.. Kanske imorrn =)

Idag fick jag hem nya bibeln! Hoppas att det är lugnt nu de här nätterna på jobbet så jag hinner läsa lite =) är så laddad!

Har satt upp 3 mål inför nästa år, 2 hundiga och 1 personligt. Vi får väl se om jag lyckas med nåt av dom =P

På eftermiddagen la jag ett spår här borta i dungen åt Jackie, sen åkte vi o handlade o grejade lite. Efter ungefär 1½-2 timmar var det mörkt och jag kom på att vi hade ett spår att gå.. trasslade iväg bort till dungen och selade på. Jackie var kanonglad när selen o linan åkte fram, äntligen nåt vettigt och hundigt!

Spåret blev ungefär 300-400m eller nåt sånt, med 5 spårapporter och 1 slut. Hade lite svårt att hitta starten, o det var väl inte så konstigt när det är beckmörkt ute. Det som var bra var att Jackie fick jobba helt självständigt, jag hade fullt upp med att försöka hålla balansen och ta mej fram i mörkret.. perfekt, kunde inte styra henne ett dugg! Flera gånger undrade jag i mitt stilla sinne om jag verkligen hade gått här eller där, men Jackie plockade spårapporter på löpande band så det måste ju betyda att vi var någorlunda rätt ialf =)

Tog med en portion kattmat att ha som belöning, det var verkligen lyckat! Bra när man varierar lite =)

Nu ska vi gå en liten sväng Jackie o jag, sen ska jag byta om o åka till jobbet.. Ha en fortsatt trevlig kväll!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Duktiga Jackietjejen! Helt kanon i mörkret. Hon var verklogen värd som kattmat!

Jenny sa...

Hon var verkligen värd sin kattmat ska det ju stå!