torsdag 3 december 2009

Gjort av med lite pengar

Idag har jag gjort av med lite pengar.. det är ju aldrig svårt egentligen =) Eller gjort av o gjort av, den här gången har jag faktiskt investerat skulle man kunna säga.

Jag har äntligen fått arslet ur o köpt mej de där IceBugsen som jag tjatat om i 3 års tid. Jag har rekommenderat dom till många andra men inte köpt mej några själv.. knäppt egentligen! Visst, de kostar en del, men vilken bra försäkring mot benbrott och hjärnskakning nu i halkan. Sen är det väl inte 100% skydd för att man inte ska halka, men man höjer oddsen avsevärt!

skor

 
Dessa blev det, Speed-L BUGrip, 1599:-
(Det är ju så modernt att skriva ut vad allting kostar så det är väl lika bra jag gör det oxå =P )

Så nu kan man inte skylla på att det är halt ute, det är bara att promenera på! Valde “kängmodellen” för att jag även ska kunna ha dessa i skog o mark tillsammans med vovven..

Fanns ett par stövelliknande varianter som jag gärna velat ha oxå,  men de är tyvärr bara vattenavstötande (som svampar när det blir blaskigt ute med andra ord) så de hade aldrig funkat.. hur ofta springer man runt på rena, torra vägar lixom?

 

skor2

Cortina BUGrip, snygga o satt som gjutna på mina långa, smala fötter, men inte lika funktionella

Det måste väl ändå vara vuxenpoäng, när man väljer funktionella skor framför snygga?

 

Om det är nån mer som är nyfiken så kan ni titta här på olika modeller, eller åka ut till Sharpman o prova.

 

 

Inga kommentarer: