måndag 18 januari 2010

Helgen som gick oerhört fort

Det kan man verkligen säga, trots att jag var ledig i fredags o på så vis skulle ha 3 lediga dagar (hur länge som helst ju) så sa det verkligen bara svisch o så var det måndag.. knepigt!

I fredags tog Jackie o jag en skön sovmorgon.. efter lite frukost o styr här hemma så drog vi till Varamon. Tog med oss Hasse o gick en sväng på isen bland annat. Underbart vackert ute, men nu börjar vi längta efter våren o allt det gröna..

Senare på eftermiddagen följde jag med Camilla o tränade.. vi körde först igenom de flesta maskinerna på egen hand o sen stötte vi på patrull vid en maskin o fick fråga hur vi skulle göra.. det resulterade i att vi gick igenom maskin för maskin och fick mirakelträningstips, o de ska vi såklart följa! När vi kände oss klara o tittade till på klockan så var den redan 19.. vi hade varit där i 2 timmar! Snabba ryck, slängde av Camilla hemma hos sej o sen raka spåret hem till duschen, i kläderna o sen tillbaka till Sahlingatan för att äta lite god fredagsmat o se på Let’s Dance.. Mycket trevlig avslutning!

Lördagen bjöd även den på lite sovmorgon o frukost i soffan =) Vid lunch åkte Klas till stan o jag o Jackie gick en långpromenad till Varamon o tittade på skridskoåkarna och de andra motionärerna. Härligt väder, men jag tror aldrig att vägen från Varamon har känts så lång som den gjorde då.. det var segt i vartenda steg! Till o med Jackie gick en meter bakom o var trött.. Hem igen, o in i duschen. Skulle ju på revy om en dryg timme!

Vi var o tittade på Lokalrevyn kl 15, o det var fullsatt i salongen. Vi satt rätt så långt fram, men det gjorde inget, man såg ju bra om inte annat =) Efter skratt o applåder styrde vi kosan mot Balkan o käkade lite god 1-årig förlovningsmat. Gott gott! Därefter pratade vi om att åka o byta ljus till extraljusen o ställa in dom i rätt höjd, men det blev inget med det. Mensvärken from Hell slog till, så det var bara o åka hem, ta ett par Ipren o försöka slappna av. Efter drygt 3½ timme släppte det av så man kunde vara social igen.. Snöpligt slut på den kvällen!

På söndagen fick jag ställa klockan, skulle ju iväg med både Jenny och Maria till Linköping på hundkurs för Anders o Helene. Tänka-hund-kurs. Vi var ett trevligt litet gäng med trevliga vovvar, och vi pratade om belöning o motivation m.m m.m. Sen fick vi alla göra varsitt moment medan vi blev filmade (läskigt) o jag valde lite fritt följ. Jackie var laddad till 1000 och var ordentligt på alerten! Kul =) Ska bli spännande att se de där minutrarna på film, se vad som egentligen hände =) Åkte hem med en del nya tankar o idéer som vi ska vända o vrida på i 2 veckor innan det är dags för nästa träff.

Väl hemma så gick Jackie o tittade på mej med uppgiven blick “var det här allt vi skulle göra idag? Jag fick ju inte ens äta upp halva köttbullepåsen!?”. Hon tyckte väl att kursen skulle innnehålla mer praktik än teori, o eftersom jag redan var påklädd med underställ o hela paketet så gick vi ut i bilen igen o åkte upp till bruksan.

Där var det en hel del folk, skoj skoj. Vi passade på att göra några fritt följ övningar, ställanden och lägganden eftersom vi hade lite störning runt omkring. Efter en stund så märktes det rätt så tydligt på Jackie att det hade varit lite jobbigt på kursen trots allt även om den inte blev så himla praktisk. Det är tydligen jobbigt att bara ligga still och lyssna oxå =P Så vi åkte hemåt igen, Jackie dundrade in i Bia-bädden o jag svidade om till träningskläder o åkte o hämtade Camilla o så drog vi o tränade.

Det blev inget 2-timmarspass idag, utan ett kort men rejält 30-40min pass (tipset vi fick i fredags). Perfekt när man kan trycka in all den effektiviteten i korta minuter! Hem o duscha o börja med lite kvällsmat, o sen blev det soffan resten av kvällen.. skulle kollat på Johan Falk filmen, men orkade inte.. blev tidigt i säng för min del o skönt var det.

Passade på att sova ut idag oxå, sen har jag plockat o röjt lite o ska nu ge mej ut på en promenad med Jackie innan det är dags att åka o jobba.

Inga kommentarer: