söndag 31 januari 2010

Ytterligare en vecka har gått

Så har det gått ytterligare en vecka igen.. tycker jag skriver såhär jämt, att det går så fort. Men gör det inte det då?

I fredags var det bowling med jobbet som gällde.. hade glömt bort det tills i torsdags när folk började prata om det.. minnet är bra men kort! Hur som helst, hem från jobbet (som jag skulle smita tidigare ifrån, men så blev det ju verkligen inte) o in i duschen. Snabbgreja sej lite o så ner på stan som en blixt.

Vi var på nya stället, City Bowl. Mycket trevligt måste jag säga! Spelade ca 1 timmes bowling och sedan blev det käk på det. Bowlingen gick väl sådär kan man väl säga, tyckte inte att jag fick till det ordentligt, bara en o annan strike o spärr. Men men, det är ju bara på kul tänkte jag. När hela gänget hade ätit klart o vi satt o småtjattrade så läste Lena upp resultaten från bowlingen.. o gissa, jag vann! Tjohoo!! Så himla dåligt hade det inte gått med andra ord =P

Vid 22-snåret drog sig de flesta hemmet, men vi var ett gäng tappra arbetskamrater som bara skulle vara ute “en liten stund till”.. Vi hamnade på Wetternmagasinet (det var ju 35årsgräns på Harrys!) o det var inte så himla mycket folk där, men vi hade skoj ändå! Det blev tequila att starta med o sen blev det en o annan liten cider i takt till musiken. Vi var till o med på dansgolvet OCH fick sjunga tillsammans med sångaren i coverbandet. Helt plötsligt var klockan över midnatt och det började kännas i kroppen att man varit uppe sen 5.15 (samt att man hade sportat =P).

På lördagen så blev det sovmorgon för min del.. gick inte ur sängen före 11.. Vet inte om jag ska skylla på att det blev sent på fredagen eller att mina ben turades om att krampa hela natten o höll mej vaken?

Lunchen åt vi i Varamon, firade pappsen som fyllde år i onsdags. Sen tog vi en liten sväng ner till sjön med doggsen och fotade lite härliga vinterbilder. Tyvärr så tog batteriet slut rätt så snart, så det var bara att dra sig hemåt igen. Kallt som sjutton var det, men vackert vackert!

 

Lördagskvällen spenderades på Sahlingatan hemma hos familjen Högqvist. Det serverades LCHF pizza med allehanda fyllningar och till efterrätt LCHF tårta som vi hade med oss. Vi firade 1a etappmålet i vår viktminskningstävling, och hör o häpna! Vi vann =) Kul att se att nya dieten funkar, det är för bra för att vara sant egentligen! Sen den 12e januari har jag blivit av med 4.8kg, o det bara genom att äta fett i princip.. hur nu den ekvationen egentligen går ihop sej är ett under, men det funkar! O det är gott och det är enkelt! Rekommenderas!!

På söndagen ringde klockan straxt före 9, dags att gå upp o göra sej iordning och åka in till Linköping för kurs med Anders & Helene. Även denna gång var vi i Hundungdoms lokaler, o skönt är det, för som det är nu så kan man ju knappt vara ute o träna =/ Jag blir mer o mer övertygad om att jag måste börja planera min träning, men det är så jäkla svårt! Inte ens en provplanering kan jag få till.. dåligt!

Tiden gick fort som alltid, o snart åkte vi därifrån igen. Svängde förbi hemma hos Jenny så att vovvarna fick busa av sej, men de var inte sådär jätteintresserade av det.. Förmodligen trötta efter kursen, jobbigt att bara ligga o lyssna tillsammans med andra hundar =P

Väl hemma så var det bara att skala av sej alla extrakläder o underställ och svida om till träningsstassen.. Hämtade Camilla på vägen o så åkte vi till gymmet. Vi var rätt så ensamma när vi kom dit, så vi styrde o ställde lite som vi själva tyckte. Musik behövde vi ju ha, o det tog vi oss friheter att fixa, o tur var väl det, har inte tränat så bra på länge som idag! Till nästa gång blir det att ha med egna skivor ifall samma situation uppstår igen, eller hur Camilla? =P

Köpte med lite blandfärs hem o sen gjorde jag iordning en tacogratäng.. mumsfilibaba säger jag bara! Klas passade på att göra iordning veckans ägg-baconmuffins så att vi har frukost ett par dagar framöver. Slappade framför filmen 2012 o den var faktiskt rätt så skaplig! En hel del värsting-katastrof-action kan man väl säga.

Bjuder på lite bilder från lördagens promenix i Varamon

IMG_1771


Stilstudie på flying rottweiler!

IMG_1772


Matte, här kommer jag

IMG_1773


Oops, dags att bromsa!

   IMG_1783


IMG_1789

  
Hasse, jag o Jackie


IMG_1804 
Is o snö så långt ögat kan nå

IMG_1812


Kommer det några snöbollar snart?

IMG_1809


Kul att jaga snö, även fast det ibland ser helt livsfarligt ut
 

IMG_1797

Finingarna

2 kommentarer:

Jenny sa...

Herregud, menar du att du gått ner så mycket bara på två veckor. va duktig du är! Heja Heja!
Tränade starter på Bondebacka i em och det gick faktiskt över förväntan!
Men du, glömde jag mitt koppel bak i din bil, bredvid buren igår? Hittar det inte hemma och tänkte kanske ifall att?

Jenny sa...

Jorå, jag hittade! Tack för hemleveransen!