onsdag 3 februari 2010

Lägersugen!

Nu i dagarna så har anmälan till lägret startat.. Ska bli så kul att äntligen komma iväg igen.. visserligen är det ungefär ett halvår kvar, men man blir så sugen ialf! Om allt går som planerat så åker vi dit med husvagn och två hundar =P Sen är det om vi ska va med i spår- eller sökgrupp? Både är roliga, men jag tror att det är spåret som vi ska satsa på.. Vår grupp från förra året blir visserligen splittrad, men vi kan ju alltid slå upp vår husvagnsring som vi bestämde förra året. Då kan vi ju alltid skvallra om dagens bravader på kvällarna runt lägerelden =P

Har jobbat 2 nätter på raken nu, gick av imorse. Sov inte längre än till lunch idag (måste ju vända tillbaka dygnet till normaltid) så jag har varit väldigt seg idag. Varvat småpromenader med datorn typ.

Ikväll åt vi en enkel men kanongod kycklinggratäng med crème fraiche som ni hittar recept på här. Gjorde en enkel sallad till, gott gott =)

go

Nu jobbar jag inte förrän på lördagkväll nästa gång, vilket betyder 2 lediga dagar! Inte dåligt =) Ska titta in till grannen imorrn en sväng och sen på eftermiddagen/kvällen blir det förhoppningsvis lite träning. Ska ta mej ner till stan oxå och kolla efter en present till Jimmy, han fyller ju 25 på fredag! Lillpojken, vad hände? O hur gammal har jag blivit egentligen? =)

Ska skriva ihop en “ledighetskalender” oxå o skicka upp till Karlstad. Vi ska försöka se om vi kan synka våra kalendrar o lediga dagar o på så sätt få till en liten träff. Det var ju tyvärr så olyckligt att jag jobbar helg udda veckor och Robban jobbar helg jämna veckor.. Dumt.. Till nästa period ska jag byta så jag oxå jobbar jämna veckor (då passar det även in med kursen som startar i april).

Nä nu ska jag väcka Jackie och gå runt kvarteret på en sista kissrunda, sen blir det natti natti för vår del.

IMG_1807

Snöröjarhundar

1 kommentar:

Jeanette, Sly & Enya sa...

Trevlig diet du håller... ser ju gott ut! Kul med läger, bra att ha saker & se fram imot:-) Ska fundera på tävlingen;-)