måndag 15 februari 2010

Fullspäckad helg

(Alla bilderna i detta inlägg är från i lördags)

Varnar redan nu, detta kommer att bli ett långt inlägg.. men så blir det när man gör saker hele tin =P

IMG_1892

Fredagen då.. hade tänkt rapportera över till kvällsgänget snabbt och flexa hem lite skapligt.. trodde jag.. sköterskan som skulle byta av mej skulle bli försenad.. ok sånt kan hända.. 18.10 stämplade jag ut.. 3 timmars övertid.. jaja det är kul den 25:e =P Skapligt mör i kropp men framförallt knopp när man kom hem.. Tur att Klas hade förberett med käk o så, det var bara att slå sej ner o äta. Sen åkte han o jobbade o jag slöade i soffan.. Orkade på nåt sätt hålla mej vaken rätt så länge, låg o läste en bra stund i sängen innan jag äntligen släckte.. att det ska vara så svårt att gå o lägga sej när man är ensam hemma?

IMG_1894

 

Lördag, inledde med frukost (stekt bacon, kokt ägg o muffins) o sen rasslade klockan iväg o vi fick sno oss som bara sjutton med att åka o handla och dessutom hinna slänga ihop en efterrätt till kvällens festligheter! 3 rätters middag stod på menyn och rätterna var uppdelade familjerna emellan o vi fick dessert-lotten. En av de roligaste lotterna man kan få tycker jag =) Det blev en Schwartzwaldtårta a’la LCHF (mycket grädde!). Sen var det bara att klä på sej ordentligt och packa in sej i bilen o bränna iväg.

IMG_1902

Vi samlades i Hästholmen hemma hos familjen Bodin/Kinnmalm och packade in våra rätter i kylskåpet o sen drog vi vidare till Omberg. Det skulle åkas pulka och grilla! Vädret var väl kanske inte det roligaste (mulet o småsnöade) men vad gjorde väl det? I trevligt sällskap kan det vara vilket väder som helst, det märks lixom inte. Barnen åkte lite pulka, hundarna busade runt som stollar o de stora grabbarna skötte grillen (o gjorde ett litet försök att geocacha, men det misslyckades). Vi tjejer skötte ordningen runt omkring, helt enkelt =)

 IMG_1908

Jätteroligt att se när alla hundarna sprang omkring på området, jagandes och lekandes i en flock. Tror till o med att afrikanerna emellanåt glömde bort att de var i Sverige och att det var snö överallt och kallt =P

  IMG_1895

Efter ett par timmar, när maten var uppäten, och alla var blöta o kalla, så packade vi ihop oss och åkte tillbaka till Hästholmen. Vi värmde upp oss framför brasan med lite rödvin o öl medan barnen o hundarna lekte med varann.

IMG_1905

Förrätten stod familjen Högqvist för; svartrotssoppa med knaperstekt bacon och oopsies.

Kinnmalm/Bodin fixade varmrätten: Kycklinggryta med diverse gottigheter i, samt sallad till o fetaost.

Varblane/Petterssons dessert: Schwartzwaldtårta

 IMG_1903

Vi kollade på Melodifestivalen och vi var alla rörande överens tror jag.. Vilka skitlåtar! Den enda som stod ut lite var ju faktiskt Hanna Lindblads nummer (nej då, vi var inte partiska) men vad hjälpte det? Inte mycket.. synd =/

 IMG_1911

En hel del skitsnack och även lite kort-filmvisning blev det, och helt plötsligt var klockan jättemycket.. det är sånt som händer när man har trevligt! Högqvistarna skulle sova över natt, så vi packade in oss i våran bil och styrde kosan mot Motala igen. Jackie somnade gott i bilen innan vi ens hade startat den =)

 IMG_1912

Söndag; vaknade av alarmet, kände mej trött o hade gärna legat kvar en stund o slumrat, men det var bara att pallra sej upp. Det var ju dags för kurs hos Anders & Helene ju! Stekte till lite bacon och skar upp köttbullar till Jackie..

 IMG_1913

Idag pratade vi om vanor, tränings-och tävlingsvanor. Vi pratade om vilka vanedjur vi är, både hundar o människor. Tittade på förra veckans filminspelningar o även fast det är hemskt att se sej själv på film så kunde alla hålla med om att de såg förändringar hos alla, till det bättre (om det behövs förtydligas) o sånt är ju jättekul att se! Blir spännande att se hela filmen på sej själv sen, från start till mål =P

 IMG_1916

Dagen var inget undantag heller, det blev filmande då oxå. Vi tog ett par starter innan vi tog ett kortare fritt följ med vändningar. När vi tränar hemmavid så tycker jag att jag har koll på hur jag ska gå, placera mina fötter och min egen position, men idag så kändes det jätteknepigt. Vet inte om det var för att jag blev stressad (av att bli synad/filmad) eller vad det var. Jackie var alert o med på noterna ialf, även fast hon var lite trött efter gårdagen.

IMG_1898 IMG_1919

Vi var kvar en liten stund o tränade lite när vi hade chansen. Det gick bra, humöret var det inget fel på =) Gjorde även ett platsligg (åh det var länge sen känns det som, ialf tillsammans med andra hundar) o Jackie låg platt i backen från start till mål. Vid nåt tillfälle flyttade hon ena bakbenet (bytte tyngdpunkt tror jag) men det var det enda. Då höll även några andra på med lydnadsträning 10-15 meter bort, men både Jackie och Gaj låg som klistrade mot backen. Fina vovvarna =) Det kändes skönt i träningshjärtat =)

IMG_1922 IMG_1921

Väl hemma tog Jackie och jag en välförtjänt siesta på sofflocket, ialf jag, Jackie fick ligga i sin binge. Tog även en liten tur ner till det lokala “solsemestertillhållet” o njöt av värmen en kvart.

IMG_1924

Till kvällen var det så dags för årsmöte på klubben. Välbesökt, alltid lika kul! Alla ansikten var bekanta, bara vettigt folk och det är ju aldrig fel! Efter mötet serverades det smörgåstårta och sedan följde sedvanliga styrelsemötet. Klas valdes till ny kassör, och det ska bli spännande. Egentligen känns det väl inte helt rätt att ha 2 personer i samma hushåll i samma styrelse, varav den ena som kassör. Men varken jag eller Klas är ju några “spenders” så det känns tryggt ändå, och det verkade alla vara rörande överens om =) Antalet intresserade till de olika posterna är ju inte så många (eller lämpliga) så man får ju dra sitt strå till stacken så gott man kan.

IMG_1926

IMG_1929

Snygg tapet va? En sån ska jag oxå ha.. fast med annat motiv såklart =P 

IMG_1932

Lille Tage

1 kommentar:

Anonym sa...

klas kommer att fixa det galant och det spelar ju ingen som helst roll hur mycke ni spenderar av era egna privata pengar så det är nog inget du behöver oroa dig för. Alla vet ju ändå att man är personligen ansvarig för pengarna i klubben. Om det fanns mindre lämpliga till posterna vet jag inget om jag vet bara att jag var tänkt som kassör men ångrade mig pga personliga skäl. Lite kort varsel kanske men det löste sig ju bra ändå. /Micke