måndag 22 februari 2010

Spännande!

Visst är det nåt visst med OS ändå? Man är egentligen inte så intresserad av sport, definitivt inte några vintersporter. Men så gläpper man runt lite på tvn i brist på annat o vad händer? Jo man hamnar mitt i nån skidstafett, Sverige leder och det rör sig om bara ett par varv kvar till målet! Självklart måste man ju se hur det går o så blir man fast! Där sitter man o hoppar i soffan o hejjar som en stolle o är klippt slut när de krossar mållinjen.. Silver igen, inte dåligt tjejer! För att vara ett så litet land som Sverige så har vi oerhört stora talanger!

Helgen har gått i jobbets tecken skulle man väl kunna säga, jobbat långhelg. Intensivt, men ändå rätt så skapligt tempo och man har ju stenkoll på måndagsmorgonen när resten av veckogänget kommer. Var trött imorse när klockan ringde, hade gärna legat kvar, önskade nästan att man bodde ödsligt o var insnöad o inte kunde åka till jobbet, men så var inte fallet. Det som är rätt så skönt är att det där suget efter att ligga kvar i sängen rinner av mej bara jag kliver ur sängen o det vet jag så väl så det är bara att kliva upp så är problemet i stort sett löst.

Däremot så kom tröttheten ifatt mej en stund på förmiddagen.. Kom på mej själv att jag (nästan) satt o somnade under ronden! Jag hörde mej själv tänka att “det vore väldigt skönt att bara blunda lite” o det lät kändes lockande medans vi satt där o bläddrade bland provtagningsresultat o läkemedelslistor upp o ner..

På eftermiddagen hade vi avdelningsmöte oxå, samt att jag hade fyra utskrivningar.. så det blev att vara kvar en stund.. stämplade ut straxt före 17 idag.. dryga 2 timmars övertid.. men det gör ingenting, är ju ledig imorrn =) Sen var det bara raka spåret hem o sträcka ut sej på soffan en liten stund.. hur skönt som helst!

I lördags var vi på fest hemma hos familjen Högqvist o det var mycket mycket trevligt! Stämningen på topp, oerhört trevliga och gulliga festdeltagare, kanonvackra sångröster och några avslöjanden som vi kanske inte ska prata högt om här.. det som yppades mellan de där väggarna ska nog stanna där.. eller?

Imorrn är jag ledig och det ska inledas med sovmorgon! Har flera timmar att ta igen från helgen som var, så det blir skönt =) Sen får vi se vad som händer helt enkelt.. Har en del idéer o förslag på lut, så det är bara att börja beta av listan =P

IMG_1919

Jackie, Malte, Oya o Balto i full kareta på Omberg

Ett bra citat som alla kan tänka på: “Dammtussar är bara ett bevis på att man har annat att göra än att städa”

4 kommentarer:

Jess sa...

Kul att läsa din blogg! hoppas du inte misstycker att jag tjuvläser lite här? Tycker det är mycket starkt jobbat av dig att ha klarat av både fest o jobb denna helg..själv är jag ff bakis och förstår plötsligt varför det var tre år sen sist! Men kul hade vi, så vi får snart göra om det! Hoppas du får en härlig ledigdag! Kram

Jeanette sa...

Gillar citatet;-) Inte konstigt att du är trött... Kram till er & Jackie

Jenny sa...

Vilket bra citat. Jag snor det direkt!

Anonym sa...

Hoppas att allt är bra med er?! Det var ett tag sedan nu. Vi har haft och fortfarande har, kommer väl alltid att ha sorg här hemma då Max har lämnat oss. Kändes som att hjärtat slets ur kroppen.. men det blir lättare för varje dag som går, även om han kommer att vara världens finaste och nr 1 för mig alltid. NU har vi ett nytt yrväder som heter Jazza och är 18 v gammal...

Kram Sofia, Diva & Jazza