söndag 28 februari 2010

Söndagsbloggar lite

 

Jajamensan, det tänker jag göra innan jag kryper ner i sängen =)

Efter en arbetsam vecka (nähä!?) så hade jag faktiskt en ledig helg.. från jobbet vill säga =P Vi har ju börjat jobba varannan helg, och man ser ju verkligen fram emot de helger man inte jobbar.. trist att det ska va så, men vad gör man när våra politiker tycker att det är en jättebra idé?! Man skulle ju kunna tro att man skulle få fler lediga dagar i veckorna, men inte då.. tycker jag jobbar ännu mer nu än innan..

Igår, lördag, tog vi en härlig sovmorgon.. vi gick inte upp ur sängen förrän runt 11.. vart tog morgonen vägen? Stekte lite bacon o kokade ägg till frukost, o det är ju verkligen inte fel! Det går åt en hel del bacon hemma hos oss nu om man säger så, o det utan dåligt samvete =P

Vi tog en sväng till stan o lämnade in travraden (2 rätt, jippie vi blev miljonärer även denna vecka!) o sen åkte vi ner till Varamon. Jag skulle hämta ett USB-minne o samtidigt skulle vi passa på o höra om de hört nåt från Thailand.. Min bror o hans kompis åkte hemifrån till Arlanda natten mellan onsdag o torsdag, tog flyget till Moskva på torsdagsförmiddagen. Blev sittande i på en flygplats i Moskva i typ 18timmar eftersom planet var 12(!) timmar försenat, o sedan vidare till Bangkok. Där skulle de sedan försöka hinna med ett flyg ner till Koh Samui, men det gjorde de ju såklart inte, så det blev ytterligare flera timmars väntan på flygplatsen.. Men lördagseftermiddagen så hörde vi tillslut av dom.. då hade de landat på Koh Samui efter mycket om o men, något trötta o svettiga. Då hade de varit vakna sen de gick upp på onsdagsförmiddagen, 3 dygn!! Då får man vara både trött, sliten och grinig! De skulle egentligen vidare från Koh Samui till Koh Phangan, men det hade de väl egentligen inte förstått förrän de landade.. Men istället för att jaga båtbiljett så checkade de in på ett hotell, så de skulle precis duscha o gå o lägga sej när de ringde.. Sover väl förmodligen ett par dygn innan de kommer att uppskatta Thailand kan jag tänka mej =) Åh jag är sååå avundsjuk, fast det behöver jag väl egentligen inte berätta.. De kommer hem runt 18-19 mars.. fuskigt..

IMG_0588

Till kvällen våldsgästade vi familjen Högqvist. Vi handlade lite på vägen dit o snodde ihop mozzarellafylld baconlindad fläskfilé, ugnsgratinerade grönsaker (även de med mozzarella) o sen egengjord bearnaisesås.. Åt så vi höll på att storkna, men allt var bara så gott gott gott.. O som om inte det var nog, Camilla hade gjort en jättegod efterrätt som vi åt flera omgångar av oxå medan vi tittade på film.. vilken kväll! Högqvistarna var även denna helg hundvakter åt Balto, så det var full rulle för vovvarna oxå. Jackie sov väldigt djupt inatt kan jag säga, fick putta på henne ett par gånger (hemska mej) för att hon snarkade så högt o väckte hela grannskapet!

Idag var vi i Linköping Jackie o jag.. började med att åka ut till HU på Tinnerö, men det var väldigt ödsligt där så jag började ana oråd.. mycket riktigt, vi skulle ju vara i Valla.. Bara vända automobilen o styra kosan mot Valla. Det småregnade lite när vi började, det var halt o blaskigt o jag ångrade flera gånger varför jag inte tagit på mej mina IceBugs! (Jag trodde ju att vi skulle vara inne idag oxå, så därför fel val av skor). Men det var väl mest rättvist för Jackies del, inte bara hon som ska sladda omkring i halk-slasket. Även idag blev vi filmade och jag valde momenten inkallning. Jag hade faktiskt (kors i taket!) klurat på en planering på vägen in, och tänkte idag ta upp inkallningen som moment. Vi har en tendens att få till “bananinkallningar” ibland.. dvs ingen rak inkallningssträcka, utan sträckan tenderar att böja sej antingen till höger eller vänster men hon kommer ändå rakt in vid sidan.. knepigt att förklara, jag vet.. Fick ialf en del tips som vi ska testa.. jag vet inte om det kan vara underlagsbetonat, men vi ska ialf pröva.

Sen delade vi upp oss 2 o 2 och testade olika belöningar med våra vovvar.. vad som funkade bäst, t.ex godis, boll, kamp, klappar osv osv osv.. Jag kan ju säga som så att just nu är det roligast med leksak i form av den lilla pipgrisen! Vårt lilla kampskinn har försvunnit, tyvärr, men den är annars en klar favorit. Tog en sväng runt stallarna o tittade på alla hästarna innan vi åkte hemåt.

När bilen väl var parkerad var det bara att kasta sej in, byta om i en rasande fart, sleva in lite lunch o sen iväg igen.. Krydd- och plastparty! Vi var ett härligt lagom stort gäng med tjejer (vad annars?) o ungar som ivrigt tog del av kryddor, såser, buljonger, dippar, burkar o byttor. Det blev dock inga köp idag för min del, väntar nog till april isåfall =P

Sen tog jag en liten relax i solariet innan jag åkte hemåt igen.. duschade o sen placerade jag mej i soffan.. då var klockan ungefär 18, o Klas hade mat på G (fläskfilé i vitlökssås) så det var bara att sätta sig o bli serverad.. gott gott! Till maten såg vi en film o sen har jag sett ifatt lite inspelade program på dvdn, o nu ska Jackie o jag gå en sista sväng o sen blir det natti natti. Det är ju dags för jobb imorrn igen!

IMG_0613

Nu är det länge sen vi såg till nåt staket i vår “trädgård”

Ha en kanonbra vecka mina vänner!

2 kommentarer:

Jenny & vovvarna sa...

Det finns knappt nåt staket hos oss heller.
Ajsan bajsan då! När vi packade kuvert så sa ju thessan att det skelle vara Kattika Ryttse som skulle döma. Hade hoppas på Bert!

Jeanette sa...

Hej, låter som ni har haft en härlig helg! Hoppas träningstipsen funkar... vad jag kommer ihåg så brukar ni ha kalas inkallningar;-) En härlig vecka till er också:-)