torsdag 18 februari 2010

Stor i orden, men väldigt liten på jorden

Hehe, kan bara säga att just nu bara njuter jag, superhärlig känsla helt enkelt! Så lite för så mkt, en ekvation som inte borde gå ihop men som faktiskt gör det =)

Ledig idag, o det är så himla skönt! Än så länge har vi inte varit så himla kreativa, men vi ska snart ge oss ut på en aktivitetsrunda av nåt slag. Har bara gått den vanliga förmiddagssvängen ännu o lekt lite i snön, vilket en viss fröken tycker är riktigt kul. Börjar bli orolig för att hon glömt bort det där med barmark? Bad? Gröna gräsmattor?

Annars laddar vi på inför helgen.. jobbarhelgen.. är inte ledig förrän tisdag nästa gång så det gäller att passa på idag att få undan lite “måsten” för min del, för det kommer inte hinnas med i helgen. Ibland kan man säkert få den uppfattningen att det är jobbigt att jobba, o det är väl klart det är. Vem vill inte bara gå ut till pengaträden i trädgården och skörda lite när det är dags att göra nåt? Vore inte det en mycket enklare grej än att spendera en stor del av ens liv på jobbet? Jo det kan man tycka, men realistiskt sett så är det ju en omöjlighet. Jag har ialf inte sett några såna träd ännu, även om rykten säger att de faktiskt finns. Jag kan ialf glädja mej med att jag tycker om mitt jobb, jag tycker om mina arbetskamrater och jag är duktig på det jag gör. Jag är glad över att vara behövd, jag är glad över att ha ett jobb.

En annan vuxen grej som hänt i veckan är det här med pensionssparande. Jag har ändrat på mitt pensionssparande, flyttat runt pengarna i olika fonder och olika försäkringar, så nu kommer det att bli ännu bättre. Kanske inget som man vill tänka på nu, men det har man igen på slutet. Vuxenpoäng!

Sen måste jag ju skryta lite igen.. jag har världens bästa vänner, så det så =P Mer än så tänker jag inte skriva *mohahaha*

Ha en fortsatt trevlig dag, over and out!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Oj, oj, oj... Många "vuxenpoäng" blir det;-) Glädjer mig att du trivs & framförallt har arbete! Kram om ifrån oss:-)

Jeanette...igen... sa...

Det fixar ni! Tro på dig själv & ha roligt! Kram

Maria Thern sa...

Hej Nina

Kul o positiv läsning de tycker vi om. Tack för att du letade. Har ännu inte bestämt mig om jag tävlar 13/3, velar !!!
Vi ses

Maria