tisdag 16 februari 2010

Hopp-stå

Sen i söndags (ok kanske lite längre tillbax) har jag börjat omvärdera vårat ställande. Det blir aldrig riktigt bra med den tekniken vi kör just nu. Visst, det blir ett ställande, men det tar 1-2 steg innan själva frysningen. Hopp-stå är ungefär ett uttryck som jag känt till i 2år, men inte brytt mej så mkt om.. Man kör på i sina gamla vanliga hjulspår (inte sant?) dvs man gör som man alltid har gjort..

Men nu är det dags att få till de där “alerta” ställandena.. om inte så ser det ju jäkligt snyggt ut jämfört med seg slowmotion-stopp.. Sagt o gjort, jag började kolla runt lite i bloggarnas mysteriska värld, sökte även på youtube och nu tror jag faktiskt att vi kommit underfund med hur vi ska få till det =)

Provade lite löst redan på söndagskvällen, och Jackie köpte min idé direkt. Det är ju kul att hoppa! Sen provade vi lite igår förmiddag på långpromenaden och hon kom fortfarande ihåg vad jag menade =)

Nu ikväll håller jag på att rensa lite i kylskåpet, hittade en ost som ingen vill äta upp.. hyvlade ett par skivor och provade igen.. inte riktigt klockrent, men nästan =D

Bara kommandot blir tillräckligt befäst så kan vi lägga på ett par steg oxå. Sen blir det att försöka få bort de höga hoppen o bara få till trycket i backen med framtassarna.. O det är väl en annan femma kan jag tänka mej =P

Nä, nu har vi tagit några minuters vila, ska ta ett par till genom att titta efter lite matinspiration o sen blir det en promenix innan maten ska lagas till.

Just det, har varit på banken idag o det kändes kanonfint =) Fick en hel del uträttat samt att frågetecknena slätades ut till utropstecken =)

IMG_0519

Vad ska det bli av dessa huliganer egentligen?

Inga kommentarer: