måndag 8 februari 2010

Skön dag

Har varit ledig idag efter att jag jobbat helgen. Visserligen bara en korthelg (lör+sön) men ialf. Alla andra var ju lediga o hade det gött hemma =)

fru

Frukost på Gnejsvägen

Hur som helst, inledde måndagen med sovmorgon o sen blev det inte många knop gjorda förrän efter lunch. Försökte ringa runt lite till våra banker i stan för att boka in en träff, o det gick väl sådär.. napp på 1 av 3 ställen.. Nordea tyckte det var mycket märkligt att man ville boka en tid med en bankman, så gjorde man verkligen inte längre (man ska göra allt via nätet). De skulle höra av sig imorgon om tider. DanskeBank lämnade meddelande till en av sina banktjänstemän (kvinna) som skulle ringa tillbaka efter att hon kommit tillbaka efter lunchen, men än har jag inget hört.. skönt med långlunch. Swedbank var det inga problem att komma i kontakt med o boka en tid, tummen upp för dom!

Anledningen till att vi ska boka tid med bankerna är att vi ska uppdatera vårt lånelöfte och kolla över våra tillgångar litegrann. Vem vet, det kanske dyker upp ett hus i vår som vi är intresserade av, o då kan man lika gärna vara förberedd.

Hur som helst, efter en bra stund i telefon så la jag ner luren och bytte om till “va-ute-länge-kläder” o tog en långis med Jackie. Promenaden slutade i Varamon o där blev jag sittande en stund o pratade lite skit. Hasse o Jackie busade o levde rövare ute. Tror ni jag orkade gå hela vägen hem? Nä, jag hade suttit för länge.. Så Jimmy fick skjutsa hem mej o Jackie, men samtidigt så fick han med sej lite vinterbilder hem. Vi ska se om det är några bilder som vi ska beställa förstoringar på, skoj =)

En annan grej jag lyckats med idag är ominstallation av superskrivaren. Den har ju inte funkat riktigt som den ska efter att vi skaffade laptopen. Anledningen; Windows 7 o skrivaren var inte riktigt kompatibla med varann. Så nu har jag laddat ner nya drivrutiner och grejat (en bra stund) men jag tror att det ska funka som vanligt nu..

Anmälan till rottislägret är ifyllt och blir ivägskickat ikväll (om Klas kommer ihåg att stanna o köpa ett frimärke efter badmintonen o därefter lägga kuvertet på lådan).

IMG_1861

Skapligt med snö har vi fått.. täcker nästan vårat staket

IMG_1866

Här har vi en som fullkomligen älskar allt det vita

Igår eftermiddag var vi förbi på Sahlingatan en sväng. Blev bjudna på blåbärspaj a’la LCHF (gott) o lite skitsnack (aldrig fel).

Sen var vi himla duktiga o gjorde egen bearnaisesås till fläskytterfilén, himla mumsigt och inte alls så svårt som folk vill få det till

ma

Resultatet

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Knepiga banker...Skönt att en visste var serviceinriktad:-) och återigen vilken diet...mumma;-) Kram ifrån oss

P.s Tack för boktipsen... ska ta mig en tur till biblan i veckan:-)

Maria thern sa...

Hej Nina

Tack för dina rader på vår hemsida. Blir nyfiken va det var för tjej du träffat som körde Treibball hoppas du hittar visitkortet. Vi ses imorgon.
Maria

Jeanette sa...

Jepp, det var plogat på er BK! Det är bara att köra:-) & JA, jag har anmält till provet så nu behöver du inte påminna mig mer;-) Kram om till er alla