tisdag 26 januari 2010

Ledig tisdag

Idag är jag ledig, vilket är jätteskönt efter en intensiv jobbhelg. Tog sovmorgon (till straxt före 10), tog ut Jackie så hon fick morgonkissa lite, o sen in o googla lite LCHF-recept. Vad ska man äta till frukost egentligen när man inte ska äta bröd? 

Det slutade hur som helst med att det blev äggröra/omelett med chorizokorv, tomater o riven ost. Gott, men jag orkade inte äta upp allt.

   

mo

Sen blev det disken som fick lite omvårdnad, och skräp o sopor åkte ut till sopstation. Uppdaterade mej lite om världsnyheterna på Ansiktsboken och i mejllådan. Hängde upp en tvätt som Klas startade imorse innan han åkte till jobbet, o sen klädde jag på mej ordentligt och tog en promenad med Jackie.

Pratade med Louise en stund under promenaden, mycket trevligt. Det är ju typ 1½år sen vi sågs senast (vad hände?) men det ska det försöka bli ändring på.

j

Jackie och jag gick ner till Varamon, passade på att ta en cache när vi ändå var där nere o gick. Letade en liten stund, men den blev sen helt självklar. Jackie passade på att gräva hål i snön/sanden så det stod härliga till. Sen gick vi på strandkanten/isen hela vägen tillbaka och sen vidare hemåt igen. Det tog allt som allt ungefär 1½ timme.

Igår kväll var Camilla o jag o tränade igen.. Det kändes att vi inte kommit iväg något veckan innan, för det var tungt som bly igår.. men skam den som ger sej, det var bara att köra på o vips så var vi klara med vårt pass.. o då var klockan 19.45.. vart tog tiden vägen?? Hemåt igen, in med lite kyckling i ugnen och mej själv i duschen.. Det blev lite sen kvällsmat, men så får det bli ibland, gott var det i vilket fall.

ky

Ikväll blir det lydnadsträning med Maria och Jenny. Dags att börja fundera ut det där med länkning av flera moment. Dagen till ära kanske jag skulle göra en planering oxå? Det är ju några timmar kvar så jag borde ju “hinna” det kan man tycka..

Skulle behöva åka o handla lite oxå.. det börjar eka tomt i kylskåp o frys (ok kanske inte i frysen då, men det finns inga “roliga” saker att hitta där just nu).

Jag har redan bestämt vad det blir för frukost imorrn, det blir bacon o äggröra =P

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jätteroligt & träffa dig! Även om det blev kort:-)Kram till dig & fina Jackie ifrån "barbiedockan" & 4-benta.

pia sa...

vad duktig du är med din kost !!
kämpa på hej o hå
Inte lätt alla gånger o ändra sin kost.
Ha en skön kommande vecka !
Kramis