tisdag 17 mars 2009

Tisdag

Idag har det verkligen varit vår, det har varit superskönt ute (i solen)! Jackie och jag gick en lång promis på förmiddagen innan jag åkte och jobbade.

Igår var det appellkurs igen, och ja.. jag vet inte hur jag ska sammanfatta det riktigt. Den ena planen var full med tung snö, så man blev genomblöt vad man än gjorde. Den andra planen var täckt av is och vatten, så där halkade man omkring som Bambi på is.. O så regnade det ju såklart oxå. Fast det blåste inte i alf =)
Vi tränade framförgående, budföring, inkallning, apport och linförighet. Jackie och jag har inte tränat så mycket på framförgåendet sen sist, bara ett par gånger, men hon satte det som ett smäck igår. Vi ökade avståndet ett flertal gånger, men hon visste precis vad som förväntades av henne.. Rakt ut och rakt fram i lagom tempo. När jag sa "stanna" stannade hon, vände på huvudet och kollade mej men rubbade inte några tassar eller så. När jag gav kommando igen så fortsatte hon lika spikrakt som innan.. Otroligt =)
När vi provade momentet förra kurstillfället så förstod hon inte riktigt alls vad jag menade, tyckte bara det var roligt att försöka springa ut till bollen så fort som möjligt =)

Budföringen gick kanon, hon satt rakt vid sidan och har blicken riktad framåt och på kommando så sprängde (bokstavligt) hon iväg raka spåret till figuranten, och likaså fram och tillbaka ett par gånger. Hon tycker att det är superkul, det verkligen lyser om henne!

Har bytt apportbock, den som vi har nu är mycket grövre. Vi är fortfarande på stadiet "sitta och hålla fast", och det funkar mycket bättre med den här stora apporten än den lilla. Vi skyndar långsamt gällande apporteringen, vill inte ha tugg där!

Linförigheten gick oxå förvånansvärt bra, hon höll ögonkontakt och koncentrationen uppe hela tiden, jättekul! Hon var trött på slutet, men kämpade på bra ändå =)

Lilla hjärtegullet =)

Fortsätter det såhär så behöver jag inte vara nervös 1a maj =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är så duktiga! Det kommer gå som smort den 1-maj:-) kram