torsdag 5 mars 2009

En liten uppdatering

I måndags var det så start för appellkursen, som vi har längtat! På förmiddagen såg det ut att blir rätt så skapligt väder, solen lyste nästan och det var nästan barmark... Hade ett optikerbesök inbokat och sedan ett besök till frissan. När jag kommer ut från frissan så toksnöar det! Det bara vräkte ner, och marken blev snabbt full med snö, igen! Bara hem och snöra av sig gympaskorna och leta fram kängorna igen...

Hem och skära upp lite korv och sen klä på sej alla vinterkläder igen.. inte riktigt så som jag planerat att denna träningskväll skulle va..

Väl på klubben så startade vi inne i klubbstugan tillsammans med vovvarna.. Jackie var mest sugen på att leka med alla (as usual) och det var flera som var sugna på samma sak.. Därmed inte sagt att de for runt som hottentottar där inne, men alla låg på sina platser och kastade långa ögonkast mot varandra och smågnällde lite.. fick man tillfälle så kröp man gärna fram till den som låg närmst och pussades lite =)

Vi gick igenom vad alla gjort och kunde vad gäller momenten som ingår, och det var blandad kompott vilket kommer att bli mycket bra tror jag =) Alla kommer att se på momenten med egna (och nya) ögon..
Kurs ska va kul oxå, inte "prestationstävlingsmässig" eller vad man ska kalla det.. det hade det kunnat bli om alla redan varit ute och tävlat och hade en hel del åsikter om hur det ska se ut eller så.. Jag tror det kommer att bli kanoners med detta gäng =)

Sen gick vi ut på plan och gick igenom 2 av momenten, framåtsändande och apport.. Alla vovvarna var duktiga och polletterna ramlade ner en efter en, kul att se =) Minst lika kul att träna själv som att titta på när andra gör det =)

Snön till trots så gick det även bra för Jackie och mej.. hon kunde koncentrera sej på vad jag ville och sa, inte bara sukta efter de andra vovvarna och eventuell lek, och inte bara äta snö.. Toppen!

Däremot så verkade det som om herrarna i hundgänget hade fullt upp med att hålla koll på alla spännande dofter som fanns i snön på plan.. löptiksdofter skulle jag kunna tänka mej =/ Hade vi varit smarta så hade vi kunnat dela på planen, en tik- och en hanhundshalva.. Då kanske det gått bättre?

Nåja, nu dröjer det ett litet tag till nästa gång.. fast jag vill ju nu! Har skickat iväg ett mail till Jeanette och frågat om hon har tid och lust med lite träning på lördag eftermiddag.. sen har jag surfat runt och kollat in sommarläger oxå.. Ewa ska ha lite tävlingstränings-lägerverksamhet i slutet av juni/början på juli.. kanske skulle man va med där? Har ju ändå semester då lixom.. Sen så har vi ju Rottislägret oxå, startar den 11/7.. jäkligt sugen!

Nä, nu är det dags för mej att klä på mej och ta en promenix med Jackie-tjejen.. Ska ju snart åka o jobba igen =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp,
synd att jag inte kunde i helgen men vi kanske kan samträna lite nästa vecka? Härligt att apellkursen verkar lovande:-)kram