måndag 29 mars 2010

-9.2kg

Tycker inte att det händer så mycket på den där vågen.. eller så går det helt enkelt för långt mellan vägningarna, vad vet jag? Men när jag räknade ihop det så har det försvunnit 9.2kg.. från vaddå? Jag känner ingen större skillnad egentligen, däremot har jag nog börjat märka lite på kläder o så.. skoj hur som helst! Sen ska jag väl inte skryta med att jag direkt sliter.. om nån hade sett hur frosseriet sett ut denna helg (eller sista veckorna), ja då hade jag fått skämmas riktigt rejält! Men det talar vi inte högt om =P

IMG_5703

Idag har det varit en heldag i lydnadens tecken. Inledde med kurs i Linköping och efter det åkte Jackie o jag vidare till Jeanette där vi bjöds på supersmarrig lunch. Efter en stund av skitsnack så gjorde vi slag i saken och åkte vidare ut till Tinnerö (visst heter det väl så?) där vi passade på att träna ännu mer lydnad med våra vovvs. Till råga på allt fick vi kanonfin störning från våningen ovanför där elefanter, dagen till ära, tränade agility.. det lät rätt så mycket om man säger så =P

Mitt i allt detta oljud gjorde vi ett platsligg, fria följ, apporteringar och lägganden.. o det funkade faktiskt kanonbra! Det var nog inte förrän på slutet när elefanterna var klara som vi upptäckte hur tyst det blev o hur duktiga hundar vi egentligen har som klarade av att tänka i oväsendet! Dessutom var jag nöjd över att lilla fröken faktiskt kunde ligga bredvid plan och bara titta på när jag hjälpte Jeanette med hennes övningar.. Jackie har en tendens att vilja lägga sej i och ännu hellre vara med, men inte idag.. hon låg där så rofyllt (nästan i varje fall) o bara spanade =)

IMG_5229

Efter träningspasset tog vi en promenad o ventilerade lite om ditten o datten innan jag körde hem Jeanette o tjejerna till sej. Då var klockan helt plötsligt 18.15.. vart hade dagen tagit vägen egentligen??

 IMG_5233

Svängde förbi hemma o hämtade upp Klas o sen åkte vi ner till Sahlingatan en liten sväng o lämnade över ett par presenter till nyblivna 2åringen. Denna 2-åring som dessutom har gått o blivit traktorägare, en mycket nöjd sådan! Strålade som en liten sol av stolthet när han visade upp sin traktor MED släp OCH KOOOPA! Oj oj oj, lycka lycka! =)

   IMG_5270

Fikade o pratade lite skit, hundarna lekte runt ute (även fast Jackie egentligen inte orkade, men vem erkänner det?) o sen for vi hemåt o lagade lite kvällsmat.. lite sent blev det, men vad gör det? Det gäller ju att ta vara på dagarna =)

IMG_5241

Imorrn blir det  lunch-pump för vår del, vilket innebär att jag har fler härliga dagar med träningsvärk framför mej, när jag inte kommer att kunna gå normalt, ännu mindre gå i trappor eller ens för den skull använda toaletten som normala människor.. guu vad skönt!?!

Ha en superbra vecka!

IMG_5998IMG_5997

Jackie och PimPim, 2008-08-06

3 kommentarer:

Jeanette sa...

TACK för idag! "Elefanter" var verkligen klockrent uttryckt..garvade gott:-)Imponerad av Jackie att hon är så stabil och klarade av störningar så bra. Jisses, vilken trevlig diet! Grattis till vara 9,2 kg lättare. STOR KRAM ifrån oss

Jenny sa...

ja tjena på sista bilden var ju PimPim samma storlek som Jackie. Nu har Jackiegumman växt om rejält...

Anonym sa...

Förresten GRATTIS till dina bortblåsta kiln, dom syns eller ska man säga att dom inte syns. De är ju faktiskt borta!
Jenny igen