torsdag 8 april 2010

Linköpingsutflykt

Idag åkte jag o Jackie in till Linköping för att träffa Jeanette o hennes tjejer. Vi passade även på att träna lite lydnad, såklart =P

Solen var inte riktigt framme utan lurade bakom tunna moln, men det var ändå varmt och nästan kvavt i luften, och det märktes tydligt på vovvarna.. efter typ 2min flåsade de som om de hade sprungit flera mil! Så det blev korta övningar idag för alla tre, mer orkade de inte med helt enkelt.

Jackie och jag tränade lite på läxan från kursen, linförighet/fritt följ. Det är nåt som man aldrig kan träna för lite på så att säga, momentet kommer ju igen i varenda klass o i de flesta momenten oxå för den delen. Jeanette agerade hök och såg till att jag skötte mej, dvs koncentrera mej på att hålla blicken framåt och inte på Jackie, och dessutom belöna för rätt position och kontakt. Summa summarum, allt gick så mycket bättre när jag lät Jackie sköta kontakten på egen hand =D

Stannade till i Kulla på vägen hem och tog en cache.. har tänkt på den varenda gång när jag åker förbi där, men kommer på det för sent så jag hinner aldrig stanna, men idag tog vi den =)

geo

Tog svängen förbi Ödeby oxå.. trodde jag hade spårattiraljerna i bilen, men icke då.. så det blev inget spår, men väl ett uppletande i en lite bredare korridor med 4 föremål. Jackie jobbade bra och alla föremål in utan några utsvävningar! Det märks så tydligt att hon tycker att det är roligt att vi satt igång med “de ordentliga träningarna” igen =P

Sen gick vi en liten slinga i skogen, på några ställen var det torrt o fint, men det låg kvar en hel del snö o is, och i samband med detta väldigt blött o lerigt.. så det dröjer nog ett tag till innan skogen är sådär härligt underbar som vi (eller jag) vill ha den!

Väl hemma tog vi tag i hemmet.. det är inte stort, men jisses så det kan se ut ibland! Fram med dammtrasan, dammsugaren o moppen o så var det bara att sätta fart.. o visst är det skönt när det är nystädat, även om det är “jobbigt” att ta sej dit eller vad man ska säga?!

Imorrn bitti är det spinning som gäller, o sen på eftermiddagen börjar helgen för min del… en helg på jobbet!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Hej, trevligt & ses en stund på dagen igår. Jackie höll positionen riktigt snyggt:-) Härligt att du hann med en HEL del till... men det gäller att nyttja dagarna;-) Kram