söndag 11 april 2010

Solig söndag

Idag på förmiddagen åkte Jackie och jag upp till klubben i solskenet för lite lydnadsträning. Vi var inte de enda med den tanken kan jag meddela =P

Hur som helst, vi fick hålla till på nedre plan och jag hittade faktiskt en liten remsa som inte var under vatten utan skapligt torr o fin. Där i hörnet blåste det inte heller så det blev rätt så varmt när solen låg på (fick till o med KLÄ AV mej o köra en stund i bara t-shirt o väst.. sommar?).

Vi tränade korta sträckor fritt följ och jag måste faktiskt säga att positionsträningen börjar ge resultat! Nu ska vi bara försöka länga sträckorna lite och även lägga till fler vändningar o halter.

Läggande under gång fungerade även i dag kanonbra! Av 6st fick vi till 5 klockrena, och det resultatet är jag mycket nöjd med, särskilt när jag kan bortförklara det där läggandet som inte blev bra med att jag själv inte var tydlig. Då är det inte aå konstigt att Jackie inte förstod vad hon skulle göra!?

Tränade även på appell/lk2-hoppet och även där går det framåt. 2 av 3 gånger hoppar hon långt ut och sätter sig spontant, framgång även där med andra ord!

Jag har börjat omstrukturera vår träning en hel del, vi skyndar långsamt nu istället och mer genomtänkt. Jag vill ju att momenten ska bli säkra och då kan man inte hafsa igenom och släppa igenom "slarvfel". Dessutom så har jag, efter lite kursande, blivit mer kritisk och börjat ställa högre krav och det tror jag vi kommer att vinna på i längden både jag o Jackie. (Nu menar jag inte "vinna" som i att vi ska komma på förstaplats på alla tävlingar, utan "vinna" som i vår egen skull vad gäller utveckling och säkerhet. Jag vill kunna gå ut på plan och känna mig säker på momenten och säker på att vi grejar det här).

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Härligt jobbat! Klokt tänkt & det kommer ni fixa lätt sedan:-) Underbar bild på fina Jackie som lydigt håller köttbullarna! Kram ifrån oss

Noomi sa...

Du tänker helt rätt tycker jag. Och det jag såg igår såg fint ut ;) Blir nog toppen när det är klart!!
Kram, kram

Jeanette sa...

Vore roligt & spåra tillsammans sedan:-) Kram