onsdag 15 april 2009

Hundiga dagar

Jobbade i måndags till skillnad från många andra, men det gjorde inget, det blir ju härliga pengar =)
På kvällen var det dags för appellkurs igen, den näst sista på plan tror jag det var.. Lite synd, men men..
Vi hann faktiskt gå igenom alla delarna och det gick faktiskt rätt så bra. Jackie var lite seg dock, och det var ju inte så konstigt eftersom hon varit med Hasse hela dagen o busat medan jag jobbade o Klas hjälpte Jimmy att kakla hemma hos några bekanta.

Igår var jag ledig (kors i taket!) så då blev det en heldag med hund =) Härliga dagar =)
Först blev jag bjuden på lunch av Klas, Kina-Thaibuffé =) Gott gott var det =) Däremot kunde jag varit lite mer glamourös; hundkläder, osminkad och håret som inte sett en borste sen i söndags.. jaja, så är det när man är på väg till skogen =)

Tog vägen förbi Tropic o köpte ett gäng nya spårpinnar. Alltid bra att ha några extra lixom =)

La 2 skogsspår, båda lite längre och med 3 spårapporter + slut vardera. Tanken för dagen var att hon skulle markera apporter, därför valde jag extra många idag.

Efter 30min tog vi första spåret och Jackie var laddad och visste direkt vad det gällde när spårselen och linan åkte fram =) Hon tuffade på i lagom takt och hittade utan problem pinnarna och vinklarna, kul!

Vi tog en liten paus innan vi åkte till det andra spåret, gick en sväng o luktade, kissade och drack vatten. På de ställen där solen slog ner genom skogstopparna var det riktigt varmt.

Jackie tog upp 2:a spåret utan problem oxå och likaså första vinkeln. Sen kom vi till ett parti straxt innan andra vinkeln där solen låg på och då "tappade" hon spåret litegrann så jag fick hjälpa henne tillbax. Hon missade 1 spårpinne, men den tog jag med mej i farten (det var en av de nya pinnarna, luktade väl inte lika gott som de gamla). Slutet hittade hon oxå och där kom det mängder med klappar, tjo och korv =)

Hon sov gott i bilen hem kan jag säga =)

Senare på kvällen så åkte Jackie och jag ut till bruks, lite tisdagsträningen var det tänkt.. har ju lyckats jobba typ varje tisdag men inte igår!

Vi tränade lite på momenten i lk1 och appellen, och det gick bra så länge vi tog korta pass med mycket lek.. Tanken med kvällens träning var inte bara träning på momenten, utan miljöträning tillsammans med andra hundar, bara sitta bredvid och titta på och ta det lugnt. Fröken tycker att det är så kul när vi åker till bruks så hon går lätt upp i varv, så nån gång måste vi ju åka dit och va lite tråkiga oxå, bara sitta o prata skit med övriga =)

Vi pratade lite om ifall vi inte skulle försöka dra igång en sökgrupp. Det svåra är bara att få ihop ett bra gäng, folk som strävar mot samma mål samt tider som passar alla. Men man ska definitivt inte ge upp förrän man provat =) Sök är ju dessutom kul, både för förare och hund, särskilt när man har en hund som är glad i folk =)

Som avslutning hjälpte jag till och figgade lite under budföringen på resten av gänget. De ska tävla på söndag så de var inne i sista finslipet nu =) Det kommer att gå bra för dom allihopa, det är mest nerverna som spökar tror jag =)
Sen agerade jag tävlingsledare under platsligget, och även det gick galant för ekipagen =)
Efter det åkte jag o Jackie hem.. då var klockan 21.30.. oops.. Vart tar tiden egentligen vägen när man har kul?

Inga kommentarer: