torsdag 14 augusti 2008

En sväng runt kvarteret

Har precis kommit tillbaka från en sväng i kvarteret.. Som vanligt hittar jag på nya vägar precis hela tiden.. kom på den smarta idén att prova o se vart en av alla stigar i skogsdungen tar vägen.. sagt o gjort.. vi kom till ännu mera skog.
Perfekt svampskog, ialf såg den ut som så.. men jag såg inte så mkt svamp, en o annan kremla. (Men det är väl fler än jag som går i kvarterets skog.. )
Min stig som jag hittade kom ju inte ut nånstans där jag tyckte att den borde, så Jackie o jag fick gena lite.. svängen runt kvarteret blev jobbigare o längre än jag trodde.. Men jag fick mej ialf ett gott skratt under tiden:
Jackie har av Hasse lärt sej att vatten är jättekul, speciellt vattenpölar - de måste man gå igenom. Så hon race:ar gladeligen igenom alla vattenpölar som hon ser och får chansen att springa igenom, så även på denna sväng, till mattes förtret (...blivande utställningsstjärnan som tydligen tycker det är roligare att vara lerig, blöt o smutsig...). Men somliga straffar Gud direkt som man brukar säga; vi kom fram till en ordentligt djup traktorstig (en sån där ni vet med djupa diken o så en stig i mitten ungefär). Dessa diken var ordentligt fulla med vatten från allt regnande, o Jackie som var lös såg ju sin chans att få springa i hennes älskade vattnet. Sagt o gjort, men hon kom inte så långt. Vi kom på traktorstigen från sidan o Jackie hon trodde väl att det var lika grunt i denna vattenpöl som i alla andra, men den var ju djup (vilket jag såg, men vem lyssnar på matte?!?) så hon stod på näsan i den pölen eftersom det inte bara gick att plöja igenom hur som helst. Djupt var det ju oxå, hon hade vattnet ända upp till bogarna och inte var det lätt att försöka klättra upp därifrån heller, genomblöt o chockad över att det var så djupt. Men matte fick sej ett gott skratt ialf =)
O det är ju på såna här turer som man undrar varför man inte har kameran med sej.. nåja.. nästa gång!

Nyss ringde Ewa oxå.. det blir start för valpkursen den 24/8, 12.30-14.00. Hasse o jag är ju i Medevi då på kantarellsökkursen, så Klas han får åka på egen hand. Än så länge är det 7 valpar som ska va med, ska bli spännande o se vilka det kan tänkas va.

Vi på Motala Brukshundklubb drar igång på onsdag med våra valpträffar. Det blir ingen kursverksamhet, utan mer träffar där valparna får lära sej att umgås med andra valpar o lite annat smått o gott.

Inga kommentarer: