torsdag 14 augusti 2008

Trött vovve




Igår åkte Klas till Sälen med fack-polarna, nåt möte i flera dagar.. kommer inte hem förrän på fredag. Det betyder att jag o djuren får ro om oss själva ett par dagar =)




Efter styrelsemötet i tisdags bestämde Siw o jag att vi skulle ses på eftermiddagen på onsdagen så valparna fick leka loss litegranna. Sagt o gjort, Jackie o jag åkte ner till Varamon straxt före 13.30, o mötte där upp Siw och Pimpim. Valparna blev glada o lekte som galningar på gärdet. Härligt o se dom! Fast det ser bara ut som om det är Jackie som växer.. eller så växer hon fortare än Pimpim.. nåväl..


Dessa bilder togs visserligen inte igår, utan veckan innan. Fick inte med mej kameran igår av nån anledning.. men eftersom jag inte haft med dessa bilder innan så kan de ju va med nu istället.


Efter flera timmars vila efter lekstunden var det så dags för mej o Linda att åka på ridlektion. Hoppsan, Klas är ju inte hemma, vad ska Jackie göra? Ringde till Varamon, men de skulle tyvärr inte vara hemma. Linda o jag gjorde en liten fuling, Jackie fick följa med till Adams farmor o farfar (där han skulle få va medan vi red) o så frågade vi mkt snällt om det gick bra att även Jackie fick vara där. Självklart sa de, o Jackie fick komma in o busa med deras labbar, Tilda & Kajsa. Vi kunde åka med gott samvete ut till stallet. Hade det skurit sej så hade det ju inte varit värre än att jag hoppat över ridningen, eller så kunde Jackie legat i bilen bredvid paddocken den där timmen. Men det löste sej tillslut!

När vi kom hem sen så var Jackie både hungrig o trött.. låg vid matskålen o åt sin mat.. o sen somnade hon o sov ett par timmar innan vi gick ut o kissade o sen gick in o la oss igen..
Därför ska vi försöka ta det lite lugnare idag, bara åka runt med lite annonser för MBK som jag fixat.

Inga kommentarer: