tisdag 19 augusti 2008

Ny lekkamrat

Idag har Jackie o jag varit utanför Nykil/Skeda Udde utanför Linköping o hälsat på en kurskamrat till mej. De skaffade en rhodesian ridgeback-valp några veckor innan vi fick hem Jackie, o klart var jag ju tvungen att åka o titta på lilla Maja =) Samt se hur de bor o hälsa på lille sonen som man bara hört en massa om =)






De bor jättefint lite ute på landet, stor tomt med ett stort hus o tillhörande (stort) garage. Huset är visserligen under uppbyggnad, men man kan redan se hur vackert det kommer att bli! Det är så man blir avundsjuk ju, vilket drömläge!


Maja o Jackie hade roligt som bara valpar kan, race:ade runt och brottades. Vi däremot njöt av nygjord glass från bästa glasstället i Linköping, Bosses glassbar. Tyvärr var det inget sommarväder, men det regnade i varje fall inte på oss.


När det var dags för avfärd för våran del så körde jag ju såklart fast i leran när jag försökte vända. Men tjejer kan oxå! (om nu nån trodde nånting annat...) Fram med bogserlinan bara o -vips- så var jag loss =)

Det var en trött liten fröken jag hade med mej hem. Tror hon sov hela vägen hem i bilen, samt ett par timmar här under kvällen. Hon har varit vaken nu en liten stund men har åter slocknat.





Imorrn är det dags för Motala Brukshundklubbs första valpträff, ska bli spännande =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att både mattar & vovvar hade trevligt:-) Fina bilder!